Sovmorgon sökes

Hej!
 
Är det någon som skulle kunna skänka mig en sovmorgon? Kan nämligen inte komma ihåg sist jag hade sovmorgon.. Nu mera när jag säger "sovmorgon" så är det att gå upp kl 7. För normala tiden är kl 6. Vill bara kunna sova ut hur länge jag vill för en gång skull! Och då pratar vi inte om till typ 11-12 som jag förstått att andra människor är kapabla till. Men kanske till halv nio skulle vara trevligt :) Grannarna i huset mitt emot måste ju tro att jag är knäpp som varje dag tänder lampan så tidigt på morgonen, vardag som helg :P
 
Ja ja :) Nu är jag inne på organen i anatomin. Det börjar lite smått med oral cavity, tungan osv. Det är skapligt enkelt och inte så många vansinniga ord påhittade endast för att slå knut på min hjärna. Det gillar vi!
 
Den här bilden ska visa de olika nosarna på djuren, för alla har olika namn i de olika djuren. Ko - planum nasi labiale, häst - planum labiale, gris - rostrum, katt - planum vibrissale osv :)
 
Nu ska jag fortsätta plugga och äta mandariner (clementiner? Vad är skillnaden?). Mamma lämnade i alla fall en skål med dessa frukter här och sa "de blir dåliga om två tre dagar, så ät upp dem".
 
Frågan är lite hur hon tänkte... Det blir gaaanska många mandariner att trycka i sig :P Frukt är nyttigt ;) Haha.
 
Kram
 
 
Trackback
RSS 2.0