Nyår och lite till

Hejsan!
 
Nu sitter jag i lägenheten igen. Känns väldigt ensamt eftersom jag valde att lämna lilla kissen hemma denna vända eftersom jag planerar en resa hem igen direkt efter tentaperioden (första veckan i feb). Har haft jätte ont i huvudet och nästan mått illa av att behöva plugga idag, jag tror att det är för att jag haft en sådan lugn och trevlig tid hemma med mycket frisk luft att kroppen fått en chock när den nu återvände till studierna. Eller så kan det vara depressionen av att behöva komma tillbaks till Ungern :P vad vet jag, jag är inte läkare. Jag är numera ekonom ska ni veta ;) Pluggar inför agricultural economics tentan som jag har om några dagar.
Lär mig allt om opportunity costs, production possibilities curves och olika movements and shifts beroende på priser och efterfrågan. Väldigt spännade.. nästan så att jag ska lägga mig ner och sova fram till tentan, så kul är det!
Peter är med på ett hörn (haha bokstavligt talat) över skype. Bra att ha någon att fråga när man blir snurrig av all ekonomi tjafs.
 
 
Men okej, nu till nyår :) Nyår firades hemma hos mig med en liten skara trevliga människor :) Det var Noj, Jonny, Lisa, Peter och så jag. Peter tog ansvar för maten och det blev femrätters meny (dock orkade vi bara fyra av dem :P ). Det var sjukt gott och en väldigt mysig kväll.  Det var lite synd att Jonny och Noj var tvugna att åka hem tidigt (innan raketerna) bara. Lisa hade söta voffsingen med sig som satt och tiggde uppmärksamhet genom att låta som en gammal gnisslande dörr.
 
 
Här var menyn ;)

1. Kantarellfyllda krustader

2. Parmainlindad kyckling med valnötter och mousserande champagnesås

3. Fläskfilé Wellington med hasselbackspotatis och svampsås

4. Cremé Caramel med blandade bär

5. Osttallrik (Bridemaux, Blandning av Gorgonzola och Mascapone, Stilton alt. Canbozola, Västerbotten)

Jag tycker att Nalle och Dennis hund Ruff är lite lika :P
.
.
 
Kraam <3
Trackback
RSS 2.0