Kämpar vidare

Hej hej!
 
 
Sitter och pluggar och är långt ifrån klar för ikväll :/. Men jag har gått igenom allt väldigt ordentligt idag så att jag verkligen förstår vad jag läser. Sen ska jag komma ihåg det på examen också ;)
 
Jag har inte varit ute från min lägenhet på fyra dagar. Funderar på om jag borde krypa ur från min håla i morgon och se verkligheten lite. Tror min kropp och hjärna kan behöva det.
 
Anatomin idag handlade om hjärnan. Man vet så sjukt mycket om minsta lilla detalj i hjärnan så på något sätt borde det gå att dra nytta av det för att tex bli smartare.
Nu tittar jag på "Kyle XY", som är en serie om en pojke som har en otroligt välutvecklad hjärna att han i princip kan göra allt. Detta ska vara på grund av att han, liksom Einstein (säger de), låg mycket längre än normalt i livmodern. Kyle, tillbringade sina första 16 år i en konstgjord livmoder - och kan därför räkna ut mattetal som ingen annan kan. Jag vet jag vet, det är en serie.. Men på sätt och vis borde det ju gå att mixtra lite med hjärnan och få den lite bättre, borde det inte? Jag skulle gärna vilja ha bättre minne!
 
Här är en jätte fin låt i serien :)
 
Nej nu måste jag återgå till pluggandet, så att jag kan kosta på mig att gå ut i morgon. Så blir Bagera glad när jag kommer tillbaks också :) Eller det kanske inte är så "kattigt"..
 
Kram <3
Trackback
RSS 2.0