En svart panter i lägenheten

Hejsan!
 
 
Nu har jag äntligen en fyrbent liten varelse i lägenheten igen :) Caroline kom och lämnade Bagera som jag ska vara kattvakt åt tentaperioden ut. Roligt med sällskap och lära känna en annan katt lite mer. Katter har så stora personligheter och det är så kul att se hur olika de kan vara. Bagera är lite tuffare än Nattis, så han går runt och undersöker allt direkt. Medan Nattis är ganska försiktig i sin omgivning är Bagera mer som en hund i kattformat - "oj där slog svansen omkull det där, hoppsan!".
Har aldrig varit med om en så kolsvart katt heller. Sitter han ute i hallen still så kan jag inte utskilja honom från min svarta jacka.
 
Idag har han legat på fåtöljen bredvid mig och sovit medan jag pluggar. En liten sötnos är han verkligen!
 
 
Dessutom får han plus poäng för att han äter gräset som jag så fint odlade åt Nattis, och som hon så fint total vägrade att röra.
 
 
Sen måste jag bara berätta om den ungerska trafiken i ett nötskal. Igår när Ellinor och jag skulle gå en promenad möttes vi som vanligt i den största korsningen nära parken. Där kommer det bilar från fyra olika håll och det är flera körfällt och ofta gasar folk som galningar där. Igår var rödlyserna trasiga.. Behöver jag säga mer? Alla körde på hur som helst i kaos och den som tutade och körde mest aggressivt tog sig fram. Ellinor och jag sprang med en barn familj över övergångsstället (vi antog att ingen skulle köra på ett barn). Läskigt alltså!
Och det irriterande är att det passerade en polisbil med fyra poliser, och jag tänkte "vad bra nu kommer de och styr upp det här", nej då, de tittar lite och kör sedan vidare. Efter promenaden kommer vi tillbaks och inget har förändrats.. suck..
Båda bilderna är lite missvisande :P den första ser ut som två bilar krockar - de gjorde de inte, men det var nära flera gånger. Och på den andra ser det ut som att det knappt är några bilar där - men det råkade bara vara det tillfället, vägen är annars kraftigt trafikerad.
 
 
Fin bild från promenaden :)
 
Kram kram
Trackback
RSS 2.0