ANATOMY FINAL: CHECK!

Änligen min tur att säga: JAG ÄR KLAAAR, JAG SKA ÅKA HEM!
 
Gjorde anatomin i morse och fick en 5a! Sååå himla nöjd och stolt! Förra gången sköt jag upp tentan för att jag fegade ur och var rädd för ett dåligt betyg. Vilket jag nu ändå tycker var ett bra beslut med tanke på vad det blev för resultat denna gång.
Anatomi final går till såhär: man har en lista med 100 topics - dvs ämnen som man kan prata om. När du kommer till examen så får du fyra av dessa topics, du får förbereda dina topics med papper och penna. Därefter ska du presentera det inför en lärare som ställer frågor osv.
 
Jag fick:
Digital flexor and extensor of hindlimb
Arcus aorta, thoracic aorta and cranial vena cava
Hindgut of ruminants and equine
Parasympathetic nervous system
 
 
Trodde aldrig det skulle gå så bra, fick 5a på alla delar utom den första där jag fick en 4a :)
 
Nu ska jag få tillbaks mitt liv igen! :D :D
 
Jag innan terminen satt igång på allvar, pigg, glad och fräsch!
 
Jag efter tenta perioden, ingen färg, döda ögon med ringar under och inte särskilt fräsch :P
Nu ska jag äta lite lunch (kan inte leva på anatomi betyget alltför länge).
 
Kram <3
Trackback
RSS 2.0