Våren är här!

Hej!
.
Nu är våren hääär! Vaknade i morse och såg att det var strålande sol ute :D. Snön har nästan smält bort och det är för varmt att gå i vinterjacka. Jag hade tänkt att ta en lång sovmorgon i morse, men en viss katt (Natalija Ivanova..) har kommit på det optimala sättet att väcka mig. Först vaknade jag av att hon pussade mig på munnen. Ja, vi pratar fortfarande om en katt :P vaknar av något kallt mot min mun och slår upp ögonen, där ligger Nattis med sin kalla lilla nos mot min mun och börjar spinna så fort jag tittar på henne. Sen blundar jag och en mjuk liten tass klappar mig försiktigt på kinden. Tittar igen och mummlar "gå iväg Nattis, sovmorgon idag". Böjer bort huvudet utom räckhåll för henne och blundar, samma sak igen, Nattis klappar mig försiktigt längs kinden. När jag tittar så stirrar hon rakt in i mina ögon.. Aww man kan ju inte motstå henne. Fick vakna och gosa en stund :P
.
Hade bara en lektion idag, virologi. Sen stack jag ut och sprang i parken. Så härligt var det! Solen i ryggen och parken i princip för mig själv :).
Sitter nu och pluggar och lyssnar på musik. Brukar aldrig ha musik på när jag pluggar annars, brukar bli för okoncentrerad. Men jag får anstränga mig lite extra helt enkelt, för det är så mysigt.
.
Två härliga låtar :)
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0