Topografisk anatomi i stallet

Hej hej!
.
Nu är jag på braaa humör! Dagens topo practical hölls i stallet. Den gemensamma reaktionen på detta tillkännagivandet från alla hästintresserade i klassen blev "ohhhh PONNIIIIES!".
Vi fick klämma och känna på hästens framben för att hitta benstrukturer, nerver, "blocking-points", "injection points", bursor, cartilages, leder, osv. Mycket intressant och givande :). Älskar topgrafisk anatomi (hör med mig i maj-juni någon gång, när tentorna är i full gång, kanske drar tillbaks det utlåtandet då :P).
.
Tidigare idag var det virologi lektion, vilket är riktigt intressant och inte alls så svårt och komplicerat som jag fruktade innan. Har skrivit ut alla topics powerpoints och det blev ungefär lika mycket som en liten del av ett physio midterm, härligt :D.
.
Sen kommer det ju såklart den mindre roliga delen när vi ska memorera långa jobbiga virus namn, men det är senare det!
.
Innan jag gick till stallet körde jag ett till yoga pass, hängde med bättre denna gång och jag orkade nu hälften av passet :P. Det är typ som stretchning i lite roligare form, samtidigt som det är ansträngande medan man gör det så man får in träning också. Bra för mig helt enkelt :).
.
Nuuu ska jag... plugga antar jag.. Börjar nog med biokemi, sen biomatte, och om det blir nån tid över ikväll tar jag fram kemin. Tycker ni att jag verkar undvika kemin?, jag säger bara: ni har så rätt så :).
.
Kraaam <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0