Tankar

Halloj igen!
.
Skämdes lite för mitt dåliga inlägg förut, så efter att ha filosoferat lite i duschen har jag faktiskt något vettigt att säga :P
.
Jag har kommit fram till följande: det är toppen att vara Svensk!
Bevis material: ni vet hur pinsamt det är att behöva fråga en person flera gånger typ "vad sa du?", sådär efter tredje gången så förklarar man lätt - förlåt, men kan du ta det en gång till för att jag är svensk och blond. Det behövs ingen mer förklaring, jag lovar, de accepterar direkt. Har fungerat för mig ett flertal tillfällen i alla fall.
.
Sen är det ganska praktiskt att vara Svensk för att man förstår norska också, speciellt här då det vimlar av norrmän. Jag och Ellinor stod och pratade, en norsk tjej gick förbi och vi utbytte några meningar. Efter kom en engelsk tjej fram och ba: "förstod hon just vad ni sa?" , vi "jaa..", hon: "men ni är svenskar och hon är väll norsk?", vi: "jaa..", hon: "ha, vem behöver engelskan egentligen!" och så gick hon. :P
.
Sen tog mina filosoferingar slut, för Nattis tog mina trosor och sprang iväg med dem och jag var tvungen att kasta mig efter henne.
.
Nuuu ska jag sova!
.
Natti natti <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0