Pubquiz + pubcrawl = sliten Nina

Hejsan!
.
I fredags var det Pubquiz på Beckets. Norska studentföreningen ANSA ordnar några fredagar under en termin frågesportstävling för alla som vill. Vi svenskar bestämde oss för att vara med och också bilda vårt eget lag "svenskarna". Det var jätte trevligt att sitta och prata och försöka svara på frågor. Men eftersom 90% av frågorna var typ "var ligger Norges...", eller "vad heter Norges.." så hade vi det lite knepigare, så det resulterade i en sista plats :P. Men det var kul ändå, och norrmännen fick sig ett gott skratt av att höra "och på sista plats har vi svenskarna" efter varje runda ;).
.
Efter quizet togs borden bort och det blev som ett vanligt dans uteställe.
.
Morgonen efter stack jag ut och sprang, det är bra att variera mellan ohälsosamt liv och hälsosamt tänkte jag.
.
Redan klockan ett på dagen startade Pubcrawlen. För de som inte vet vad ett pubcrawl är så innebär det massa drickande på olika pubar, galna uppdrag påvägen och andra tokigheter.
Uppdragen som vi gjorde var bland annat: piercing (två i gruppen gjorde det), SMS -roulett, lapdance, body shots, beställa whooper inne på McDonalds, sätta sig i mellan ett par som pussas, övertala bartenden att få blanda sin egen drink (de två sista gjorde bara jag), pussa en personal osv osv..
Det slutade på Beckets där det var dans och fest! Så kul dag/natt alltså!
.
Bilderna är inte mina, utan snodda från fb och carolines blogg: http://carolineholmberg.wordpress.com/
.
Vårt lag:
Piercing studion..
Vad man skulle dricka vid de tio olika puberna, dock anpassade jag listan efter min egen kapacitet. Jag är 157 lång, man har vissa begränsningar när man är 7 cm från dvärg.
.
Idag hade vi topografisk anatomi lektion, sen virologi och så topo practical. På virologin gick Caroline och jag fram och pratade med läraren för att fråga om han skulle kunna tänka sig att lämna ut sina powerpoints till oss i klassen, så att man inte behövde stressa och skriva av all text på varje lektion. Det blev en lång diskussion om varför vi ville ha vårt studiematerial nu, och inte nöjde oss med att få det någon vecka innan provet. Hans argument var att han tyckte det var konstigt av oss och att han inte ville att det skulle ligga ute på internet där alla kunde få tag i det. HERREGUD! Det skulle aldrig hända i Sverige, att elever blev nekade till studiematerial (specellt inte när det är det enda vi har att gå efter)! Och varför kan de inte uppdatera sin 20 år gamla hemsida, med lite proffsig inloggning eller nått. Men Caroline och jag gav oss inte, så tillslut fick vi ta några lecture notes på ett USB.. Szent Istvan university alltså..
.
Sista lektionen var det ju praktisk undervisning, och vi hade en levande hund! Det kändes väldigt speciellt :P man blir mer van med döda hundar här. Det är så skön stämning på den topografiska anatomin jämfört med den vanliga anatomin. Lärarna behandlar oss bättre nu, som att vi inte är ett gäng idioter, och det känns mycket lättare när vi har en så stor grund innom ämnet att stå på från innan.
.
Nu ska jag börja plugga biokemi, jippieee..
.
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0