Olof Palme skjuten! :O

Hejsan!
.
Jag kom just in från en härlig springtur i parken. Tänk vad snabbt kroppen anpassar sig till träning! :) Men när jag sprang min vanliga runda så upptäckte jag det, statyn av Olof Palme (som står längs stigen) har fått flera hål i sig. Vi kommer nog aldrig få reda på vad som egentligen hände va, med statyn alltså.
.
Torsdagar är den "värsta" dagen när det gäller mitt schema. 1 timme etologi, två timmar biomatte, en timme genetik och två timmar biomatte praktisk. Detta utan någon håltimme eller något i mellan.
.
Jag tycker om biokemin, för att läraren är så himla bra. Men det är såå mycket. En av tavlorna i slutet av lektionen:
På ena halvan glycolysis och andra halvan gluconeogenesis.
Ibland är det lite knepigt att se vad det står, men vi hjälps alltid åt att tyda texten.
.
På biomatten så håller vi på ett program som heter R-commander. Och det är så sjukt värdelöst. Det är inte ens matte? Och varför ska vi läsa det överhuvudtaget.
Man ska hålla på och föra in olika värden från tex ett excell dokument och så kan man fråga programmet efter saker som: minsta värde, hösta värde, median, genomsnitt och bla bla bla.
Nu ska jag göra lite situps och rygglyft, sen blir det mat och så plugga biokemi!
.
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0