För bättre tider

Halloj!
.
I morgon börjar nya terminen (för mig, enligt skolan var det förra veckan :P) och jag känner mig faktiskt riktigt taggad! Känns som denna termin kommer att bli bättre än förra, den måste bli bättre!
Min kalender är nu ifylld med labbar, helgdagar, lov och midterms. Och det ser bra ut! 12 skolveckor, sen tentaperiod och sen sommar.
.
Känner ni min positiva inställning här ;)? Hoppas den ska hålla hela terminen ut. Till min hjälp har jag tagit med en fin dagbok som jag fått av Lisa där jag ska skriva bra saker som hänt, glada nyheter, när jag känner att jag gjort något nyttigt och utvecklats osv. En må-bra bok helt enkelt :)
På pennan står det "NINA: En glad person med stor viljekraft", så den passar utmärkt till dessa skrivtillfällen.
.
Så nu måste jag berätta lite om vad jag höll på med de sista dagarna av mitt lov. I torsdags var jag i Flottsbro med Ellinor och åkte snowboard. Det var såååå härligt! Det måste vara en av de bästa sakerna man kan göra i livet! Elli och jag konstaterade att "de som inte tycker om vintern kan aldrig ha ägt några täckbyxor när de var mindre" (eller äldre för den delen heller). Vi åkte hela dagen och när vi satt på bussen hem var vi så trötta att vi skrattade åt allting, det är en skön känsla.
.
Påväg till Flottsbro. Vi var inte jätte populära i tunnelbanan i rusningstrafik :P
Lycka <3
På fredags morgonen åkte jag till Peter i Uppsala. Vi åt lunch, gick lång promenad, Peter gjorde supergod middag och sen avslutade vi med film och efterrätt - frukt doppad i smält choklad. Eftersom vi missar alla hjärtansdag så blev det vårt eget firande i förskott.
.
Nu ska jag ut en sväng :)
Vi hörs!
Kram <3

Kommentarer
Postat av: Elli

Åååååh! Superhärlig dag, längtar tills vi ses igen :)

Och sen tycker jag att föräldrar borde investera i täckbyxor till barnen, de kommer att få så mycket bättre och roligare liv om de lär sig att snö är fantastiskt! :D

Kram <3

2012-02-12 @ 20:58:32
URL: http://bookofelli.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0