Stjärna till mig

Hej hej!
 
Så var sista midtermet skrivet för denna terminen! Jag hoppas jag klarade det, kändes bättre än förra gången i alla fall.
Herregud vilka två veckor detta har varit, upp kl 4 eller 5 flera dagar, plugga till sent på natten och tenta skrivning i genomsnitt varje dag.. Jag är stolt över mig själv som gjort så pass bra ifrån mig, trots stressen! Och nu när terminens tentor är över, är det dags för tentaperiod. Har två sluttentor innan jul, i lab D och animal breeding (molecular physiology och patho practical är ju redan gjorda), båda är muntliga. 
 
Mari och jag beställde sushi efter skolan och tittade på Greys anatomy, mys! :) 
 
Påväg hem från skolan kollade jag in i en sådan där krimskrams affär som det vimlar av här i Budapest, och kolla vad jag hittade till granen: en stjärna :D
Nu är den perfekt <3
 
Juste, måste berätta om hur konstig man blir av att vara en stressad veterinärstudent och ska försöka sova på kvällarna. I går till exempel då jag kom på mig själv att ligga i sängen och räkna eluttag som finns i lägenheten. Och jag stannade inte där, jag började efter ett tag också seriöst räkna upp vilka sladdar som gick till var, för jag vet att på ett ställe finns det tre uttag, och jag vet att det är fullt där men jag kunde inte komma på var den tredje sladden kom ifrån. Och efter ett tag hade jag räknat ut vilken det var och tänkte nöjt "okej bra, då har jag koll på den". Varför? Varför, det är frågan, varför var det så viktigt? Det vet jag inte, kändes bara som att jag behövde gå igenom dem, bara för att ha nått att rabbla liksom..
 
Ska sätta mig med mina små flashcards på djurraser och börja plugga. Grisar, får, kor, hästar, hundar, katter och fjäderfä. Mååånga raser att lära sig! Och fåren ser ju försjutton likadana ut!
 
Kram kram <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0