Shoppingdag!

Hej!
 
Sitter här i sängen med värkande ben och fötter. Idag var en effektiv shoppingdag! Först till stora köpcentret Westend, sedan till ett mindre köpcentrum och därefter till Ikea.
 
Kom hem med nya träningsskor och byxor (extra motivering att springa mycket), underkläder, busskort och saker till den förhoppningsvis nya lägenheten. 
 
Har man en katt med fluffig päls vågar man inte ha ljus på bordet, men nu har jag löst problemet genom att köpa lyktor.
 
Spriiiing skor!
 
Och det jag är mest stolt över: skryt-blommorna! Har pratat om sådana förut på bloggen, hur alla som äger några orchider måste prata om hur många gånger de blommat om, och hur fina blommorna är och hur många knoppar som är påväg att slå ut.
Det bästa med just de här är att det är av plast. Det passar utmärkt för mig som inte förstår konceptet med att vattna blommor (hemma har jag bara kaktusar).
 
 
Måste bara berätta om den intressanta incidenten med kassörskan i biljettluckan. Jag har tänkt och räknat länge på vad jag skulle tjäna mest på, att köpa en biljett som räcker under lång tid eller köpa single-tickets som bara räcker för en åktur. Och jag bestämde mig för att ta en biljett för hundra dagar. 
 
 
Gick fram till luckan och sa 
Jag: "Hi! I want a ticket for 100 days"
Hon: "1 month?"
Jag "No, the one for 100 days, the quarterly Budapest pass"
Hon "We dont have that"
Jag "But it says on tha sign that you do"
Hon "No, we DONT!"
Jag "Okay.. I can take a picture on it and show you"
Går bort till skylten och tar kortet. Kommer tillbaks.
Hon: "We have one for 3 month"
Jag "Yes, I want that one!" (äntligen...)
 
3 månader är ungefär 100 dagar.... lilla gumman.. Får sen min biljett, den räcker till 5 december, det vill säga EXAKT 100 dagar. Jag gråter för mänskligheten ibland.
 
Kram <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0