Lång resa till Budapest

Halloj!
.
Efter lite trassel med flygresor hit och dit så är jag nu ändå framme i min lägenhet i Budapest.
Uppstigning 03.00 i morse, och så med flyget mot Berlin. Sen 4 timmars väntan i Berlin innan flyget mot Budapest gick.
Nattis var så himla duktig. Hon har aldrig skött sig så bra trots att detta var hennes längsta resa. Hon sa inte ett knyst på hela vägen. Inget gnällande eller krafsande i buren. Och under vår väntetid i Berlin hade jag burtaket öppet och hon låg och sov som en stock. Både åt och drack gjorde hon också.
.
Vi hade ett eget bord i en hörna, så vi hade en soffa för oss själva också. Duktig student som man är så pluggade jag biokemi undertiden.
.
Landingen var den läskigaste någonsin! Det måste vara något med vädret, för alla jag pratat med har upplevt samma sak, massa turbulens och skakiga landingar. Planet vinglade och gjorde sådana där fritt fall störtningar hela tiden. Jag har tyckt att det är härligt med en sådan där känsla i magen man får när när man faller rakt ner, men det var inte kul ska jag säga! Efter 30e gången så mår man inte så bra, plus att jag var rädd. Om och om igen grabbade jag tag i armstöden av rädsla. Och vad gjorde lilla Nattis? Låg tyst i sin bur helt stilla. Jag undrar om katter inte har den där "fritt fall magkänslan", jag tänker liksom att de är ju vana att hoppa ner från höga höjder osv.
.
Sen är det ju som vanligt en utomordentlig koll när jag för in ett djur i landet Ungern.. Eller inte. Gick till den disken där de ska kolla på "ens speciella gods"... ingen där. Kollade lite runtomkring i rummen där och ba "Hallo?", "Mjauuu" fyllde Nattis i, första ljudet sen resan började.
Då gav jag upp och gick den vanliga vägen, mötte en vakt som ryckte på axlarna och sa "gå bara, det spelar ingen roll". Bra där Ungern..
.
Nu är frågan: sova eller kaffe+plugg.. Ska tänka på saken ;)
Kraam <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0