Är det jag?

Hej hej!
.
Den här staden kan verkligen göra mig tokig. Tänk att man har samlat alla bittra och sura människor på en plats, och så döper man platsen till Budapest.
När jag är ute och springer möter jag alla olika varianter av den Ungerska befolkningen.
.
Första gå-sträckan till parken har du äckelgubbarna som studerar dig från topp till tå och sen säger något förföriskt (vidrigt sliskigt) på ungerska och skrattar sedan förnöjt. På ett sätt ger de mig mer styrka för jag tänker: där kan man snacka om att botten är nådd, dit ska jag aldrig!
Sen när du börjar springa möter du tjejgängen - de som går i utkanten av parken och tror att de är sjuuukt snygga med sina försmå jeans och magar som sticker ut från deras förkorta tröjor. Stirrar på en hela vägen när man passerar springande och utbryter sen ett hysteriskt fnittrande.. "ja, jag blir trött av att springa, därför andas jag högre och blir röd i ansiktet.." Jag blir nästan orolig för dem alltså, de kan faktiskt sätta ciggen i halsen. Skratta bäst som skrattar sist, med er livsstil vs min livsstil så skulle jag nog säga att oddsen ligger på min sida.
Och så har vi de söta skolklasserna: små pojkar som inte verkar ha fått det minsta uppfostran. De bråkar och slåss mot varandra och skriker efter mig, ibland börjar de springa med en bit också för att vara super häftiga! Så charmerande barn det finns i detta land. Även de överviktiga.. Jag har sett flera föräldrar som tillåter sina barn att slå på varandra, jag undrar hur de tänker där..
Hmm ja och sen har vi alla människor där i mellan som inte vet att det är oartigt att glo på andra. De har ingen hyffs här i Ungern. I Sverige skulle man inte komma på tanken att titta på någon annan, utan man skulle anstränga sig till sitt yttersta för att inte röra vid blicken på den personen mittemot. Här är det tvärt om, glo så mycket du vill! Men prata inte, för hör de att det är engelska får du en vänd rygg mot dig med en hastig "jag tycker inte om dig blick".
.
Där har vi det, den ungerska befolkningen i ett nötskal!
.
Sitter och läser lite biomatte här. Ibland undrar jag om det är jag som är riktigt dålig på engelska eller matte, kanske en kombination av båda, men jag fattar verkligen inte den här texten. Ett utdrag ur texten jag läser inför testet i morgon: "with the same procedure or formula that would result in the population value of the characteristic if all the data of the population were available". Öhh va?
.
Ikväll blir det födelsedagsmiddag för Ellinor på Karma :) Mysigt mysigt!
.
Kram <3
same procedure or
formula that would result in the population value of the
characteristic if all the data of the population were
available.

Kommentarer
Postat av: Elli

Hahahhaha jag älskar att höra dina hathistorier om Ungern! Tycker synd om dig dock, eller kanske är det mer synd om ungrarna som verkar äta skitsura citroner och glosylta till frukost varje dag..'

Kram! <3

2012-04-25 @ 18:28:07
Postat av: Det är du

Jag tror det är du, inte sannolikt att tusentals är fel och en är rätt :)

2012-04-26 @ 11:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0