Labb, dissektion och löpning

God dag allihopa! (Innan jag skriver något mer vill jag varna känsliga läsare för bilderna längre ner).
Jag kom just in från en härlig springtur med Mari i cityparken. Så var jag igång med träningen, det var på tiden. Springer nog i morgon också, så härligt att röra på sig!
Prövade min kamera på datorn, såhär såg jag ut innan jag stack iväg:
Och efter bilden kan ni bara föreställa er en halvdöd Nina :P
Tog lite fina bilder på Nattis när jag satt och pluggade igår, fatta att det är med min mobilkamera :O
Igår hade jag labb , det var återigen en med levande råttor. Vi skulle kolla hur magen reagerade på olika stimuli, bland annat att stimulera vagus nerven och tillsätta histamin. Vår råtta dog innan vi hann börja, på grund av att den var nedsövd. Så vi kunde inte annat än att förbereda för experimentet tyvärr. Han sa att råttorna började känna på sig att deras kompisar försvann och inte kom tillbaks, så mot slutet av veckan dog nästan alla råttor innan experimenten hann börja. Stackarna :(
Såhär ser det ut när man förbereder ett rått-experiment.
Jag vet att det är hemskt, men ni kan lika bra få se hur vi har det här på skolan.
Sen har jag haft dissektion i morse. Nu är vi inne på nerver, det är knepigt kan jag säga. Vet man inte vad man ska titta efter eller var så skulle man inte lägga märke till de där små vita trådarna.
Från min fina anatomibok :) Här är det då väldigt väl dissekerat, jag kan säga att såhär fint får inte vi till det :P
Nu ska jag äta lunch och sen ska Mari och jag åka ner till Donau och shoppa lite. Jag ska handa så spännande saker som strumpor och smink :P
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0