Ikea och ekonomi

Hej hej!

Igår var mamma och jag på Ikea och inhandlade diverse bra saker för lägenheten. Bland annat en madrass till min "säng" som egentligen är en soffa. Så nu kommer jag kunna sova bättre :) Nattis fick en stor leksaksråtta som jag tror hon uppskattade.

Ja och så var det ekonomi ja. När jag var med Peters lektioner i Uppsala tänkte jag "tack och lov att man inte läser ekonomi". Vilken kurs tror ni vi har nu? Ekonomi! Kursen heter agrareconomics och handlar om massa av de saker som jag råkade snappa upp när min hjärna tog en paus från anatomin under ekonomi lektionerna i Uppsala. Det var micro och macroeconomics och det var konsumenter, utbud och efterfrågan och kurvor hit och delta dit :P Hjälp säger jag bara! Tur att jag har min egen lilla ekonom (förlåt för uttrycket älskling) på skype som jag kan få hjälp av ;)

Sen hade vi en till ny kurs som heter informatics som ska lära oss hur man använder word, excel och powerpoint. Jag ändrade åsikt på kursen flera gånger undertiden vi hade den, först började läraren med att säga att vi missat den första practical lektionen i ämnet (detta trots att det gått ut info om att vi inte skulle ha någon practical första veckan), vilket gjorde att hela klassen hade förbrukat en av två chanser att missa en lektion. Suck alltså.. Men det är kul att bli duktigare på data program ;) 
Han sa att typ 95% av alla som använder word, använder inte 95% av funktionerna som word har, det är lite kul :P

Sen gick jag hem, för jag fick så ont i huvudet. 

Men nu måste jag sätta igång att plugga igen!

Ser ni lejonet under sängen? :P


Finaste Nattis!


Nattis och jag prövar nya madrassen, helt klart godkänd ;)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0