Grillning på margaretaön

Hejsan :)

Igår var jag och grillade på margaretaön. Var där med Ellinor, Caroline och Nina :) Det var trevligt trots att grillarna som skulle finnas på plats inte existerade :P. Som tur var hade vi alla fyra redan färdig mat som inte behövde grillas, utan bara värmas på om vi skulle velat. Så det blev bra i alla fall. Vi satt och pratade och hade det mysigt vid fontänen bland alla norska studenter från vet, med och tand (hmmm. hur ska man förkorta tandläkarna på ett snyggt sätt :P dent?). 

Men eftersom alla var lite små krassliga (jag lovar jag har inte smittat någon!) ville vi inte sitta där för sent eftersom det började bli kallt. Nästan nere på 22 grader! :P Så gick vi i alla fall skapligt tidigt hem, runt 9 typ. 

Caroline och Ellinor påväg ut till Margaretaön. Nina mötte vi upp där eftersom hon bor på Buda-sidan istället för i Pest.
 


Idag har jag haft ekonomi lektion, data lektion och biokemi. Låter detta som en veterinär skola...? :P

Biokemin var helt sjukt jobbig. Jag har aldrig önskat att en lektion ska ta slut för att det var så mycket att man knappt hann andas när man skrev. I vanliga fall brukar man bara vara uttråkad och vilja gå hem, men nu var det verkligen i ren panik över att man inte klarade att få med allt. Vi har en kvinnlig lärare i ämnet (för omväxlings skull). Och jag kan bara säga att den kvinnan är det krut i. Hon började med att rusa upp mellan en av gångarna i salen och ba "Bra att se er här! Ni har mat med er ser jag, det får ni som jag sa!" Sen gick lektionen i 180 och alla antecknade som tokar. Hjälp :S
Nog om det :)

Jag tänkte idag att jag skulle pröva nått nytt med lilla Nattis. Eftersom jag hört att Sibiriska katter används som cirkuskatter för att de är smarta och lättlärda så skulle jag försöka få Nattis att lära sig lite grund trix. Som sitt, ligg, vacker tass osv. Det kan ju inte vara så svårt, plus att det ger henne lite hjärngymnastik på dagarna. 

Tog därför fram en godis-stav och bröt av en bit som jag tog i handen. Gick fram till henne och höll den framför nosen och sa "sitt" samtidigt som jag la handen uppe på rumpan. Nattis tittade bittert på mig och ignorerade totalt godisen. Så gick jag och satte mig och började plugga, då hoppar hon genast upp och äter upp resten av godis-staven som jag lagt undan...
Smart? Svar ja, men cirkuskatt blir det nog inte av henne :P

Sov sött <3


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0