Första skoldagen

Hejsan!

Nu har jag överlevt första skoldagen. Med lite ipren i magen så orkade jag sitta med under både etologi, fysiologi och anatomi lektionen.

Etologin var lite av en besvikelse. Själva ordet etologi handlar om djurens beteende vilket låter väldigt spännande. Men istället pratade läraren i två timmar om etik runt djuren, och om vi hade rätt att "dominera" dem. Han gick så långt att han började ta ut bibel citat om ämnet. "Och gud sade, jag skapar människan för att bla bla bla, och han ska dominera över..". Snälla nån säger jag bara!
Ja vad ska vi som sitter inne i klassrummet och tror på medicin och vetenskap göra med ett bibelcitat? Sätt oss ner och be för att djuren ska bli friska?

Physion var en chockstart kan man lugnt säga! 570 slides ska vi kunna tills den 26e.. Bara att sätta igång!

Anatomin var kul och jag antecknade bättre än någonsin faktiskt :P


Nu ska jag snart sova, fast man får inte så mycket sömn med Nattis i lägenheten. Jag vaknade två gånger i natt av att något sylvasst högg tag i min fot som låg utanför täcket. Jag flög upp och såg Nattis hoppa runt och ladda för ett nytt bit-anfall i min säng. Röt till åt henne och somnade sedan om. Lite senare vaknade jag av något som täppte för min mun, och eftersom jag är förkyld kan jag inte andas genom näsan. Det var då Nattis som satt och höll tassen mjukt över min mun :P hon satt där och tittade oskyldigt på mig som att "hoppsan kunde du inte andas när jag gjorde sådär".

Natti natti mina fina vänner :)

Kommentarer
Postat av: Daniel

Hos djur funkar inte placebo, så jag skulle inte ens försöka :)

2011-09-06 @ 07:40:50
Postat av: filippa

haha vad är det för mördar-katt som du har tagit med dig som håller för munnen på dig när du sover? ;)

2011-09-06 @ 12:03:33
URL: http://filppas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0