Drömmar

Hej där :)
Ikväll har jag haft en riktigt dålig plugg-kväll. Har varit så omotiverad att plugga och har bara legat i sängen och kollat på serier. Att vara omotiverad är egentligen en dålig ursäkt, för vare sig du är motiverad eller inte så måste du plugga. Så antingen får man lära sig att kämpa utan motivation eller hitta på ett sätt att hämta motivation. Den största drivkraften som de flesta har här på skolan är väll just att få bli det man vill: veterinär. Men hur nära ligger egentligen en dröm, det är på något sätt så svårt att ta på och ha nytta av när man sitter och läser tråkiga jobbiga ämnen och inte ens får se ett levande djur på skolan.
Men men, det är i alla fall en dröm, ett mål och något att sträva mot. Sedan gäller det väll bara att finna delmålen i vardagen som man kan ha mer använding för i motivationen.
Och på tal om drömmar så vet ni nog att jag drömmer en hel del mardrömmar. Det har jag alltid gjort och jag vet inte riktigt varför egentligen. Men nu har jag lösningen till det :) När jag kom hit till Ungern igen hängde det nämligen en drömfångare i min lägenhet som jag fått av My (brukar låna små ponnisar och gå på ridlektioner för mig). Den är verkligen superfin! Tack så mycket My :)
Så nu blir det inga mer dåliga drömmar.
Sweet dreams <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0