Det är lätt att säga att livet är rättvist när man har det bra

Hej hej!
Idag har jag varit såå duktig :) var först på anatomi practical från 8 till 10, och sen jag kom hem har jag bara pluggat. Inte ens haft datorn på! Det är väll ganska starkt jobbat av mig känner jag.
Har insett att eftersom jag inte kommer åka hem något mer innan jul så betyder det att ljuspunkten som jag kan se fram emot ligger lååångt bort, efter tenta period med anatomi final exam. Buhu. Det bästa jag kan göra är egentligen bara att plugga, hela tiden! Tänk den gamla goda tiden när man hade ett liv ;). Jag vet att det går att kombinera studier och fritid, men det gäller tyvärr inte på min skola. Livet är bra orättvis ibland!
Man skulle va katt alltså :P (om det inte är dags för klo-klippning, för då har jag förstått att det är mycket plågsamt. Tack vare det blev jag både en erfaranhet rikare och ett fick ett snyggt sax-jack i pannan igår)
Har ni tänk på hur snabbt hjärnan uppfattar saker? Man borde egentligen inte ankla sig själv för att vara fördomsfull eller ta förhastade slutsatser när hjärnan jobbar i 180 för att göra just en sådan sak, att förutse allt runtomkring dig. Jag har fått en ny lampa inne på toaletten, det är en sådan här smart energi lampa. Problemet med den är att det tar ca 1,5 sekunder för den att tändas efter att man tryckt på knappen. Och varenda himla gång hinner jag tänka "nej nu har lampan gått sönder!". Varje gång! Snacka om att hjärnan går i högvarv för att upptäcka ganska meningslösa saker. Skulle vara bra om man kunde koppla bort dem och lägga allt på tex physio..
Nu ska jag återgå till pluggandet och använda min tillåtna plugg-hjärndel till physion. Och njuta av att julbelysningen är uppe runt mitt fönster och att det inte är så fruktansvärt långt kvar till jul..
Kramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0