Arcus aortae

Hej. Sitter och pluggar biokemi nu, det går sämst så jag tror jag går över till fysiologi ;).
Igår var det ju dissektion igen. Det gick bra och vi hann igenom alla topics för final, kan andas liiite nu.
För att vi skulle se blodådrorna bättre i hunden hade läraren fyllt dem med rosa silikon. När vi börjae närma oss slutet på dagen skar han av aortan precis vid hjärtat, oh alla ropade i munnen på varanda "jag vill ha den!". Så vi dro lott och jag vann :D. Har en alldeles egen arcus aortae på skrivbordet nu. Tvättade av allt blod först såklart ;)
Hej.
Sitter och pluggar biokemi nu, det går sämst så jag tror jag går över till fysiologi ;).
Igår var det ju dissektion igen. Det gick bra och vi hann igenom alla topics för final, kan andas liiite nu.
För att vi skulle se blodådrorna bättre i hunden hade läraren fyllt dem med rosa silikon. När vi började närma oss slutet på dagen skar han av aortan precis vid hjärtat, och alla ropade i munnen på varanda "jag vill ha den!". Så vi drog lott och jag vann :D. Har en alldeles egen arcus aortae på skrivbordet nu. Tvättade av allt blod först såklart ;)
Försa grenen som går ut är a. brachiocephalicus och den andra a. subclavia sinister.
Tack för mig!
Kram

Kommentarer
Postat av: Elli

Asså, har det där varit INNE I EN HUND!? Ser jättestor ut :S ...ew



Kram

2011-11-22 @ 00:22:02
URL: http://bookofelli.tumblr.com
Postat av: Daniel

Du börjar bli skadad :) Alltid gott tecken för framtiden !

2011-11-22 @ 06:52:38
Postat av: Nina

Ja det har den :P men den är ganska liten ;) som mitt lillfinger typ.

Haha tack Danne :P



Kram <3

2011-11-22 @ 14:54:50
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/
Postat av: Daniel.

Jag är 100 % säker på att mitt inlägg inte var en komplimang.

2011-11-22 @ 22:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0