Värt att fundera på

Hejsan!

I morse hände en sak som fick mig att bli lite fundersam. Det var inte själva händelsen som var konstig, utan mer min respons till den. Jag upptäckte mig själv med att tycka att en dålig känsla var ganska behaglig.
Låt mig få förklara :P Om man varje dag går och tänker på lite halv jobbiga saker som att jag har femhundraelva prov framför mig, har ständig prestations ångest och hemlängtan efter alla man tycker om, endast då tror jag att ni kan förstå vad jag menar.
I alla fall fick jag en känsla av besvikelse i morse, som upptog alla mina tankar för en stund. Och det var en ganska skön känsla, den hade nämligen inget med det jag vanligtvis går och "mår dåligt" över. Men om detta hade varit förut, innan jag åkte hit och drog på mig allt detta :P ja då skulle jag tycka det var en dålig känsla. Är det inte konstigt att man kan känna så? För då är ju inte dåliga känslor helt dåliga? Eller jag vet inte.. vi går vidare från det där nu tror jag :P

Jag var i alla fall och red på Lovisiskola (ridskolan) dag, näst sista gången innan ett långt uppehåll med tentaperiod och sommarlov. Jag fick Greti igen :) och jag tror hon gillar mig nu ;) Hon var glad och gick jätte fint i alla gångarter. Jag har blivit galopp-mästaren själv på storhäst nu :D Det är faktiskt kul med storhäst. Ridläraren sa att jag fick hästen att se jätte vacker ut :D och är det inte precis det som ridning handlar om, att få hästen att glänsa under sig. 

Här är vi ute och lunkar på galoppbanan Greti och jag ;)


Så, då ska jag bara äta och duscha och sen blir det tillbaks till skolan!

Här är några av alla katter som bor på skolområdet, man märker att det är en veterinär skola ;)


Ha det bra <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0