SISTA KEMI LABBEN :D

Hej hopp alla :)

Jag kom just hem från min sista kemi labb, yeeees! Äntligen! Kemin är ju inte över än, har ju viktigaste slutprovet kvar, men fortfarande kan man fira att det är slut på labbarna :D

Såå vad kan jag mer berätta.. red sista gången igår på ridskolan. Fick Greti igen ;) det gick bra, men hon stack en gång på galoppbanan på grund av en annan dum häst. Jag vet inte vem jag blev mest förbannad på, ryttaren som satt och log och ba "förlåt min häst är lite galen" utan att ens försöka ta i tyglarna, eller Greti som inte lyssnade. Fick i alla fall avsluta på volt och Greti var väl medveten om hur förbannad jag var på henne, så hon gick som en liten ängel utan det minsta tjaffs.

Det finns något träd i detta land (snarare en miljon) som just nu håller på och tappar, vad det nu är. I alla fall så ser det ut som att hela luften är fylld med bommulstussar. Så när man går ut utanför dörren möts man av vad ser ut att vara ett gammalt slagfält från ett kuddkrig. På vissa ställen är det så tjockt i luften att man måste blunda för att inte få dem i ögonen. 

Okej nu ska jag klaga lite på de hjärndöda människorna på Physiology department. På det allra första midtermet fick jag ett poäng för lite för att klara mig, jag måste därför göra retake. Men eftersom det bara är ett poäng och jag ligger på topp 10 i klassen i total poäng (trots att ett prov då inte räknas) tänkte jag att jag kanske kan få smöra till mig ett litet poäng och slippa det provet. Det är ganska viktigt för jag har anatomi prov snart och måste verkligen börja plugga inför det! Så går jag dit och ber att få se mitt prov och en ung kille som har hand om det hjälper mig. 
Han tar fram de gamla proven och sen ba "vänta lite, ni har fått en speciell dag när ni ska få titta på proven, har du inte fått mail om det?" 
Jag "nej det har jag inte sett något om" 
Han börjar kolla med andra människor där och kommer sen fram till att dagen vi kan få klaga på våra prov är på måndagen, dagen innan physio retaken.... 
Jag "snälla, det är såhär att jag saknar bara ett poäng.. (bla bla bla hela historien), skulle du kunna kolla på provet nu och se om jag kan få ett poäng"
Han "ja men om det bara gäller ett poäng ska vi säkert kunna ordna det"
Jag "tack så mycket, så du kan ge mig ett extra poäng"
Han "haha det får vi ju se på måndag"


GAAAAAHHH VA? Nu hamnar jag ju i sämsta läget! Ska jag plugga inför ett prov som jag kanske inte behöver ta, slösa massa tid som jag verkligen behöver för att klara anatomin? Eller ska jag skita i att plugga physio, lägga all tid på anatomi och hoppas jag får det där extra poänget, men då riskera att stryka? Åh dumma idiot.. 

Vet inte vad jag ska göra :(

 

Så då ska jag sätta mig och plugga.. physio.. eller anatomi.. eller physio... eller anatomi... Kan ju börja med att äta pannkakor :)

Kram på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0