Någon som vill byta!

Hej..

Så var anatomi practical provet över, och det gick skit :( man var tvungen att ha över 75% för att klara det. Ingen i min grupp fick det. Jag fick bara 50%, usch vad besviken man blir. Nu måste jag göra de där ingångs-frågorna på examen som denna skola älskar så mycket. Man får 10 stycken frågor i början av ett prov, klarar man inte att svara på varenda en av dessa frågor får du automatiskt 10 minus poäng. Även om du bara skulle svarat fel på en fråga. 

Jag gillar inte den sura anatomi läraren, asså han hatar verkligen elever. Han skriver otydligt på tavlan för att göra det svårt för oss att se, han pratar fort och om någon frågar något suckar han och himlar med ögonen.

Varför blev han lärare när han vantrivs med sitt jobb? Han höll i alla fall i den ena delen av provet och han pekade jätte snabbt på olika strukturer som vi direkt skulle komma på vad det var och sedan skriva ner. Jag kom inte på den första så jag stod och tittade rakt fram på bordet och försökte gå igenom allt i huvudet. Då frågar han vad det är för problem och att jag ska jobba själv (dvs han trodde jag skulle fuska). Grrr nej jag skulle inte fuska, jag skulle försöka komma på namnet på den fula saken som satt på en stor ful elefant penis.. Borde jag censurera det där? 

I alla fall! Jag har ett erbjudande till er. Är det någon som är intresserad av att byta liv i några veckor. Jag kan erbjuda en liten fin lägenhet i centrala Budapest. Nära till metro och stora shopping center. Plus detta tillkommer det 3 midterm i ämnerna fysiologi och kemi. Sedan labbar som du måste vara förberedd på annars riskerar du att bli utkastad eller bli av med poäng. Därefter fyra stycken final exam med en veckas mellanrum.
Vädret här är mycket fint och det ligger på runt 20-25 grader, och kommer bli varmare. Det finns mycket att se i denna häftiga stad. Jag kan rekomendera besök till cityparken, donau och några av de alla shopping centrum som finns här. Tid för fridtidsintressen ligger på runt 0 timmar/dag. 

Intresserad? Hör av dig till mig!

/Nina


Kommentarer
Postat av: lisa

hmm jag tror inte att jag tar erbjudandet även om vädret låter väldigt härligt, just nu har vi sisodär 5 grader och snöblandat regn här hemma :P

kram kram

2011-05-03 @ 12:31:20
Postat av: Daniel.

Tack men jag har redan tagit examen och fått min legitimation. Lycka till dock.

2011-05-03 @ 12:43:37
Postat av: Nina

Varför nappar ingen? Jag ansträngde mig med den där annonsen! Var det något som inte lät lockande kanske? Om jag lägger till att ni får träna på både engelska och norska när ni är här då?

Kom igen nu!



Haha :P

Kram kram <3

2011-05-04 @ 17:45:56
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0