Vad ska man göra?

Hej igen.

Varit ganska nere nu på kvällen, vissa saker verkar aldrig vilja bli bra! Så fort man tror att något går åt rätt håll så slår det tillbaks på en. Hur ska man hålla sig glad när man inte vågar hoppas på att saker man önskar faktiskt kommer slå in.

Med dåliga tankar kommer ofta flera dåliga känslor, bland annat är det en sak som jag lätt får ångest över. Jag går och oroar mig för att jag inte kommer bli tillräckligt bra. När jag är klar veterinär, tänk om jag inte kan så mycket som jag borde kunna. Jag vet att det låter töntigt, har ju bara gått en termin klart. Men fortfarande, tänk om jag inte blir en bra veterinär, tänk om jag glömmer viktiga saker som jag borde lära mig utantill?

Pratade i alla fall med mamma för att komma på hur jag skulle kunna bli glad. Och vi kom faktiskt på två saker som skulle göra det lite mer uthärdligt att leva här. Jag ska ta ett sabbatsår efter 2an. Ett ledigt år där jag ska vara hemma och jobba i sverige, och plugga på de jag behöver lite grann (om jag inte kommer in i Sverige). Sen ska jag se om det går att börja rida en gång i veckan här. Det finns ett stall som är gångavstånd från mig, och jag tror de ger privat lektioner där.

Det ska jag kolla i morgon :) Då har jag lite saker att göra, ska handla makaroner och vax (Peter kommer i helgen så inga stickiga ben får man ju ha!), sen ska jag springa, storstäda (börjar bli lite rörigt här) och sen skicka mail om ridningen.


Nu ska jag lägga mig och sova. Och för att avsluta med en positiv tanke så kan jag visa bilder från i sommras när jag var med Peter och hans familj och släkt på deras landsställe i Norrland :) Det var en härlig tid. Snart kommer sommaren hörni!


 
Sov sött mina fina <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0