Träning

Hejsan :)

Som jag sa förut så skulle jag träna idag, och det gjorde jag också. Sprang i parken och gjorde lite styrketräning hemma.

Jag har storhandlat också. På gymnasiet kommer jag ihåg att vår idrottslärare bad oss skriva en uppsats om hur träningen påverkar våra liv eller varför vi behöver träna. När läraren läst alla uppsatser kom hon skrattande in till klassen. Det var nämligen så att 32 stycken av klassens 32 elevar hade skrivit följande mening "träning är bra då vi kan använda det i vardagslivet, som när vi behöver bära matkassar". Denna mening fanns även i vår idrottsbok.
Men nu ska jag tala om för er att detta inte stämmer, för det spelar ingen roll hur mycket du har tränat, storhandla slår alla gränser i utmattning!
Kom flåsande och stapplande hem med två matkassar och en full ryggsäck. Tröttare än av en jogging tur :P

Jag har köpt ingredienser för att göra följande måltider: köttfärsås, korvstråganof, flygande jakob, lasange och ungspannkaka. Perfekt!

Nu står jag med recept boken i ena handen om hur man gör en bra korvstråganof och min fysiologi labbmanual om hur man tar blodprov på sig själv i den andra. Blir jobbigt om jag råkar blanda ihop dem. "Få se här, en droppe blod dit..." Haha usch vilket äckligt skämt.. jag är veterinär student.

Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0