Storhäst ryttare :P

Hejsan!


Japp, så har man ridit stor häst då! Klädd såhär gav jag mig av till stallet:



Jag var sjukt nervös innan, kändes som att jag skulle skriva prov eller något. Tror jag var mest rädd för själva iordning fixandet av hästen, om den skulle vara stor och arg. Men det var inga problem. Fick direkt veta vilken häst jag skulle ha, och jag frågade hur de ville att jag skulle göra när jag fixade med den (typ i boxen eller i stallgången, lös eller fastbunden) för det är sådant man inte vet om man har privathäst i eget stall :P Men allt blev bra och jag hade en ganska snäll häst, den surade bara ibland mot mig i boxen. Fick hjälp med att sadla (man blir tydligen inte betrodd med sådant första gången), och det kliade i mina fingrar för att få dra bak den från bogarna (islandshäst sadling).  

Ridningen gick super :D jag såg ju att det fanns potential i de där hästarna! Efter någon minut gick hon fint på tygeln och lyssnade på mig. Fick massa beröm av ridläraren att hästen gick så bra :D Var lite orolig att ridläraren skulle vara för mesig och inte säga åt en saker, men hon var duktig och rättade det jag gjorde fel. Hon och en annan tjej stod och pratade med jätte nöjda röster till varandra och tittade på mig, så jag tror de sa bra saker :P

Det enda jag verkligen inte var nöjd över var galoppen. Herregud vilken obehaglig galopp stora hästar har. Pilta har en rund mjuk galopp som liksom svävar fram i ett mysigt gungande. Den här hästen studdsade fram och jag skulle seriöst bedömma den som halt på alla fyra. Jag kämpade med att sitta ner, ha stilla händerna, få hästen att gå fint och att hålla mig på volt spåret. När vi äntligen fick sakta av hade jag mjölksyra i hela mig. Flåsade minns lika mycket som hästen som gick med huvudet nere vid marken och pustade en lång stund. 

Här är hon, som jag inte kommer ihåg namnet på :/ söt i alla fall :P
 

Dock har mitt kära höftproblem kommit tillbaks. Direkt efter ridningen började jag känna att det knäppte i höger höften, och efter ett litet tag började det göra ont, så nu haltar jag runt. Det liksom ilar när jag tar benet framåt, bakåt eller lägger tyngd på det plus att det ger ifrån sig ett litet klick, klick, klick vid varje steg. Suck!

Ja ja! I morgon är jag ledig, då blir det plugga hela dagen och springa någon gång.

Kram på er <3

Kommentarer
Postat av: lisa

Åh va härligt att va tillbaka i stallet!! men jobbigt med höften :/ men den vänjer sig nog snart :)

kram kram

2011-03-17 @ 09:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0