Dagens lektioner

Halloj :)

Idag var som alla andra skoldagar. Gick till skolan, satt på lektionerna och antecknade. Och när jag har lektioner från morgon till kväll (slutade kl 6) ja då finns det inte mycket att skriva om här.

Botanik i morse - ett helt värdelöst ämne, vi ska lära oss latinska namn på alla växter och alla deras släktingar och egenskaper. Man bara sitter och rabblar upp namn, vad de kan ge för konsekvenser om man äter dem (har aldrig i hela mitt liv tänkt att gå fram till en märklig växt med konstiga blad och trycka i mig den) och hur blommorna och bären ser ut på denna växt.


Roligare än så är det liksom inte. Alla ställer sig frågan "varför kallas denna lektion practical", vi får inte göra någonting. Jo, titta på vissa frön som han visar i verkligheten.

Sen har jag haft physio och anatomi. Nya physio läraren är bra, men han pratar så snabbt att jag inte ens kan tänka i den takten. Jag kan omöjligt prata svenska så fort som han pratar engelska! Han uttnyttjar i alla fall lektionen till max. Anatomin var ovanligt tråkig, förutom den delen med tarmarna och hur man kan fixa ett kolik fall (ja Danne, nu kom vi in på den långa handsken som du är så besatt av).

Nu ska jag plugga physio till labben i morgon, då man ska få ta blodprov på sig själv :D

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0