Ridkläder och Master utbildningar

Hej hopp!

Kemi labb idag, blä för det. Det var jätte stressigt och massa farliga ämnen höll vi på med. Vi hade en extra genomgång innan för att gå igenom säkerheten igen. Men ingen exploderade och ingen blev strypt av Tamas, det får man ändå räkna som en bra kemi labb.

Sen var planen att åka och köpa ridsaker, behöver hjälm, ridbyxor och ridvantar. Resten kommer Peter med som jag behöver. Stod och pratade med mina norska vänner:

Jag: "Hur ska jag hitta dit? Jag måste verkligen åka dit idag, men vet inte var det är.."
Mari: "Ta taxi så är det ju lugnt"
Helle: "Du kan ju ta taxi dit, och sen ta dig hem på annat sätt. Hem hittar man ju alltid."
Mari: "Nej, i Ninas fall så är det nog bäst att ta taxi åt båda hållen!"

Tack för det stödet :) Men jag bestämde mig för att ta mig dit utan taxi. Och jag hittade alldelses utmärkt.

Det var en stor hästaffär med två våningar. Dock fick man inte någon hjälp för de kunde inte engelska. När jag kom var de 5 stycken som var där, sen skulle plötsligt tre av dem gå och ta fika. När jag frågade om hjälp skrattade de bara lite generat och pekade på ridbyxorna. Jo jag vet att jag tittar på ridbyxor, jag undrade hur mycket de kostar och om de här är alla ni har :P
Hjälmarna var såååå fula, klarade inte att köpa någon :/ Peter får ta med den hemifrån också. Men ett par snygga ridbyxor och ett par ridvantar blev det i alla fall. För 410 kr tillsammans!

Idag fick vi en intressant förfrågan på wildlife lektionen. De kanske ska starta en utbildning på skolan, för att ge veterinärstudenterna möjlighet att få två master utbildningar. Så man läser kurser om djurens beteende, ca två kurser per termin och får därför dubbla utbildningar. Man har då alltså "Master of animal behavior of companion animals" och "Master of veterinary medicin".

Låter inte helt fel ;) Men orkar man?

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0