Övning ger färdighet!

Hejsan allihopa!

Nu närmar det sig långhelg här. Ungarna har tydligen national-helg eller något. Förstår inte egentligen eftersom deras nationaldag är den 20 augusti, men vem bryr sig, ledig lördag till tisdag så jag är nöjd :) Och då kommer Peter vara här också. Jag hoppas att vi ska hinna med lite roliga saker trots att båda behöver plugga.

Idag har jag haft histologi pr och histologi lecture. Känns som vi har tappat histologin någonstans på vägen, för allt vi pratar om är anatomi känns det som. Kanske är för att läraren är anatomilärare egentligen. Mellan lektionerna var jag hemma och sprang och tränade lite inne. 

Ikväll har jag lagat flygande jakob, och vet ni hur bra den blev!? Det är den bästa jag gjort! Smakade nästan lika bra som när mamma lagar den hemma (detta trots att jag saknar vissa ingredienser som ersätts av annat som jag hittar på). Sist jag gjorde köttfärsås så sa jag också att det var den bästa hittills. Övning ger färdighet, verkligen! 


Ska fortsätta läsa nu. Det är faktiskt intressant att läsa om vårt immunförsvar. Antikropparna är ju coola ju! Det måste finnas en hjärna bakom detta otroligt genomtänka försvar. Hmmm.. 

Kram <3 

Kommentarer
Postat av: lisa

haha härligt med maten ;)

2011-03-09 @ 20:01:51
Postat av: D

Läs på om Autoimmuna sjukdomar, inte lika imponerande längre.

2011-03-09 @ 23:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0