Ögat!

Hejsan allihopa :)

Ledsen för att jag inte uppdaterade igår. Passade på att plugga kemi och anatomi, vilket är första gången sen jag vet inte när. Dumma physion tar all tid alltså!

I morse var det dissektion som vanligt. Denna gång om tarmar och magsäck osv. Ni som inte stått med era händer i en död halvrutten hund kan troligtvis inte föreställa er den fruktasvärda lukten som man behöver stå ut med varje vecka :P men vi som nu haft det i lite mer än en termin vet hur det är, och börjar i princip vänja oss. Dock var tramarna lite väl extremt.

Det är så roligt på dissektionerna, trots att man håller på med seriösa saker så är det liksom härlig stämning. Alla står och tittar ner i en hög av vad ser ut som maskar och pratar hej vilt om helgens fest planer.

Vi hade också en liten lek: "cause of death". Om man trodde man kunde tänka ut varför hunden var avlivad så sa man "cause of death: it has only two legs". (frambenen var nämligen borttagna inför dissektionen..) Och om vi inte hittade det vi letade efter blev det också en "cause of death" förklaring.   

När vi sedan klippte upp revbenen (förlåt, skulle jag varnat känsliga läsare?) och tittar innuti ser vi något så sjukt. Det ser ut som ett stort öga. Hela dissektions gruppen backar och ba "ahhh". Det var en stor rund klump med vitt runt en svart pupill. Som satt på levern. All vägrade göra något tills vi fick veta att vad det var som stirrade på oss. Läraren förklarade att det var en tumör.. men ingen litade riktigt på honom, tills han öppnade den och visade innehållet. Bara ett stort hål med liten äcklig yta typ. Mardrömmar i natt alltså!

Nu ska jag ut och springa! Så härligt väder ute, varmt och riktig vår!


Kram <3

Kommentarer
Postat av: lisa

Fy f*n va äckligt!! usch usch, när jag tror jag håller mig till lite tråkigt ekonomi, böckerna luktar ju iaf inte illa :p



kram

2011-03-22 @ 19:31:18
Postat av: Tonie

Inte för att jag pluggar till veterinär, eller har stått med händerna inne i en halvrutten hund.. Men det där låter faktiskt intressant, och jag blev inte ett dugg äcklad!

Jag gillar avslutet också, "så härligt väder, varmt och riktig vår!" haha, det blev lite kontrast liksom!

Kram på dig!

2011-03-29 @ 02:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0