Lathet

Hejsan kära ni!

Idag var jag uppe kl 7 för att hinna plugga på botaniken. Tror jag lyckades med i alla fall 50% rätt, vilket är gränsen för att ha klarat det. Som en klasskompis har skrivit på sitt anteckningsblock "antingen får man stå ut med plågandet med att plugga, eller så får du stå ut med känslan av misslyckande om du inte gör det". Bara att välja helt enkelt ;) 

Jag vill ha en sådan tavla med massa braiga citat på, som får en att kämpa liksom. Tjejen i filmen "how do you know" hade en sådan för att hon höll på med en sport. Minns speciellt en av lapparna "stupidity should be painful!". Haha intressant motiverings metod :P

Var ute och sprang idag. Hade bestämt det igår och ville gärna ångra mig idag, det regnade nämligen. Men jag bet ihop och stack ut och sprang.
Nu ska jag vara lite jobbig :P men det vanligaste ursäkten varför man inte springer är oftast "jag tycker det är så tråkigt att springa". Vad är det för ursäkt egentligen? Så allt som man inte orkar göra kan förklaras som tråkigt.
"Jag städar inte hemma, för det är tråkigt" (Du städar inte för att du är lat).
"Jag springer inte, för jag tycker det är tråkigt" (Du springer inte för att du är lat).

Självklart behöver man inte springa om man inte vill, men man kan väll i alla fall stå för det och säga som det är: jag är för lat för det. Så enkelt är det.

Nu ska jag plugga! Och äta godisbilar :D tror det är mitt favoritgodis. Egentligen är choklad godare, men det får jag finnar av, så godisbilar går nästan om chokladen :P

Kram kram

Kommentarer
Postat av: filippa

choklad är bäst! och jag springer inte, inte för att det är tråkigt, utan för att jag är LAT och inte har någon som helst kondition, och för att jag pratar så mycket så att jag håller på att dö under själva passet...och är det tyst så är det tråkigt. jo förresten, jag springer inte för att jag är lat OCH för att det är tråkigt ;) <3

2011-03-18 @ 14:26:53
URL: http://filppas.blogg.se/
Postat av: Nina

Haha vad söt du är Filippa, det var en godtagbar ursäkt :P Ja jag vet.. choklad är egentligen bäst ;)

2011-03-18 @ 14:42:02
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/
Postat av: elli

asså, springa ÄR tråkigt, ibland gör man det ändå, men det finns roligare träningsformer som inte är tråkiga.. om man tränar nåt annat istället för att springa för att springa är tråkigt.. är man lat då? ;) :D

2011-03-18 @ 20:56:11
Postat av: Nina

Självklart kan det vara tråkigt, men om man använder det som ursäkt för att inte träna, tycker jag man är lat. Om du tränar på något annat sätt lika mycket som du annars skulle sprungit så är det ju inte att vara lat :P

2011-03-19 @ 15:15:38
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0