Kemi och annat kul

God kväll kära vänner :)

Jag vet inte var jag ska börja detta inlägg, men jag tar det i rätt tids-ordning så ska det nog lösa sig.

Igår hjälpte jag min lillebror med biologin. Han frågade om protein syntesen och jag vill ju vara en bra syster så jag började förklara hej vilt hur detta gick till. Efter jag förklarat mRNAs roll i det hela avbryter min bror mig skrikande "NINA JAG PLUGGAR INTE TILL VETERINÄR! Jag har precis lärt mig vad DNA är, vad f*n är RNA".. herregud.. jag kommer inte ens ihåg den tid jag inte visste vad DNA var. Men men jag fick ta allt från början. Vi hade delad skärm över skype, så han kunde se när jag ritade i paint medan jag förklarade. Här är slutresultatet:


Man förstår bättre om man var med från början, för jag tog en sak i taget. Tror i alla fall jag fick fram mitt budskap om protein syntesen. Jag skulle seriöst kunna lära 5åringar detta! :O Ska nog börja göra barnböcker om biologi och fysiologi saker :P

Nästa sak jag skulle ta upp var om mitt gosedjur Stampe. Ja jag sover fortfarande med gosedjur, som hälften av storbritanniens befolkning.. daah! I alla fall, när jag hoppat upp från sängen upptäcker jag att Stampe ligger helt konstigt. Kan ett gosedjur ha benet upp såhär? Utan något som stödjer upp det?

Nej.. det är något konstigt med hans ben :/ kanske blir veterinären i morgon med honom.

Så till kemin! Jag har varit över hos Mari och skrivit kemi formler inför kemi midterm, det gick riktigt bra och jag blev faktiskt klar med det :D Vi åt sushi, chokladbullar och tog en vända till Starbucks och köpte kaffe. När jag blivit för full på kaffet och Mari bara blev tröttare blev jag hemskickad :P Thihi nej då, men vi har kemi tidigt i morgonbitti. Härligt när självaste Head of department har lektionen, dock är allt han säger: "ahhh... ahhh... ahhh... öhhh". Men kan ju vara värt att gå i alla fall.. (not)..





Kemiböcker och söta små datorer, något att äta och trevligt sällskap. Allt man behöver.


Nu ska jag sova!

Natti natti <3

Kommentarer
Postat av: Daniel

Stackars Jens :) I gymnasiet räckte det väl typ att veta att DNA var receptet och RNA var kocken som laga maten :) Sköna tider eller hur Nina? :)

2011-03-24 @ 08:16:50
Postat av: Nina

Japp, men han går ju inte ens gymnasiet än :P han går bara i 9an :P

Men visst, det var en härlig tid ;)

Kram

2011-03-24 @ 12:58:21
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0