Hjälp

Hejsan!

Igår blev det inte en bra kväll.. nej tror det mesta gick snett faktiskt. När jag gick hem från Mari och Karina (hade varit där och ätit pizza) så var det en som följde efter mig. Gick på den mörkaste vägen som inte har några lampor alls. Och jag hörde att han kom närmare, men tänkte att jag bara var töntig. Så hör jag hur han börjar springa, och jag tänkte direkt att man kommer inte på att man ska börja springa bara sådär. Så jag tar tag i mobilen hårdare och vänder mig precis om när mannen bakom mig försöker ta tag i min väska och mitt halsband (jag gick utan jacka). Jag blir så sjukt rädd att jag inte ens klarar att skrika till. Men eftersom han inte lyckades få tag i något eftersom han inte räknat med att jag skulle vända mig om så sprang han istället iväg. Usch det var så sjukt obehagligt. Jag var helt chockad efter.  

Hur kan en människa bestämma sig för att göra elaka saker, jag förstår det inte! Är han nöjd med sitt liv? Hur kan man sjunka så lågt att man vill göra någon annan ont. Usch och fy på sådana människor.


Jag försöker alltid vara glad och vänlig mot alla. Jag hatar allt som har med att bråka och tjaffsa att göra, konflikter/arga diskussioner, allt sådant vill jag bara vara utan.
Jag vill att människor runt mig ska tycka om mig, och känna sig trygga runt mig för att de vet att jag aldrig skulle försöka göra något som sårade dem. Jag skrattar inte på andras bekostnad, för det är helt enkelt inte kul. Jag försöker leva med mottot att ha överseende med saker, tänk hellre "ja ja det gör inget, det blir nog bra i alla fall" än "nu jäklar ska han/hon få igen". Att hämta energi från ilska som man bygger upp kommer bara bryta ner en!
 
Var positiv, hämta energin från saker som gör dig glad och uppskatta människorna runt dig. BEHANDLA ANDRA SOM DU VILL BLI BEHANDLAD. Och om någon behandlar dig fel så fortsätt inte i en ond cirkel!

Om fler var så, så skulle denna värld vara så mycket trevligare att leva i.

Tack för mig

Kramar Nina

Kommentarer
Postat av: Anna

Shiiiiiiiit vad läskigt!!!!:( Nina du får undvika mörka gator! Fattar inte hur vissa tänker.



Ta hand om dig!<3 Massa kramar från ett snöigt örebro

2011-03-27 @ 22:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0