Duvor och toalettpapper

Nej nej, oroa er inte, dessa ämnen har inget med varandra att göra :P

Först ska jag berätta om de söta duvorna! Jag vet inte om det är fler än jag som sett hur fåglarna beter sig just nu? Men jag har i alla fall studerat dem i parken.  

Det är vår, vilket betyder att de är tok förälskade i varandra, eller rättare sagt är det väll hanarna som är kära i honorna. Överallt går det runt små duv-par.
Hanarna blåser upp sig till stora bollar och går och försöker imponera bredvid honan, de gör ett jätte sött läte som är en blanding av ett kurrande och hoande. Honorna bryr sig inte alls om detta, och när hanarna hamnar på efterkälken så krymper de till sin normala storlek och skyndar ikapp. När de sedan är i honans synfällt igen, blåser de upp sig och fortsätter låta. 

Jag vet inte vad duvorna säger, men det fungerar på mig, jag blir helt kär i dem :P   

Nästa ämne, toalett papper. Jag har köpt ett nytt toalett papper - som STINKER. Det är tydligen parfym på, men helt ärligt, jag skulle hellre känna lukten från föregående toa besökare än det där! Jag mår illa av det :S Usch och fy för stinkande saker. Bort med parfym-luktande toapapper och doft ljus och alla onaturligt luktande föremål tack.

Kram på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0