Det viktigaste är att vinna!

Hejsan!

Jag vet att dagens rubrik är lite märklig, för man säger ju alltid att det viktagaste är inte att vinna utan att ha kul. Men det finns undantag...

Kom just hem från ridningen och jag är på lagom dåligt humör.

Jag fick samma häst som förra gången och det var helt okej tyckte jag.

Men sen är det ju så att när man vill utveckla arbetets svårighetsgrad lite, så kan det hända att hästen inte är så rolig att rida längre. Jag skulle jobba med att göra halva volter och sedan skänkelvikning ut till spåret (för icke häst kunniga: jag skulle snurra i en ring, och sen få hästen att gå åt åt sidan så benen korsar sig tills jag var ute vid spåret igen). Det är ju inte det lättaste när man har en häst som är totalt ointresserad vad jag gör med skänklarna (fötterna). Dessutom skulle jag göra det i trav och Greti (som hästen heter) bara puttade ut den där jä*la bogen och vägrade gå fint och rakt. Blev i alla fall några halvbra gånger. Ridläraren avbröt övningen och vi skulle istället galoppera.

När jag startar i galopp sticker den där hästen med mig. Jag på 50 kg har inte så mycket att sätta emot en häst som väger 10 gånger så mycket. Men jag lyckas få stopp på den efter ett halv varv och jag är så sjukt förbannad. Då säger ridläraren "ja vi kanske ska sluta nu, ifall du är trött".

Ohhh neej jag är så arg att jag har all energi i världen. "Jag ska vinna först" säger jag bara och sätter igång i galopp igen. Liten volt, i form, båda varven! Ahh vad arg jag var!

Egentligen hade jag velat hoppa av redan från början för att jobba med hästen från marken, pisk i ena handen och tygeln i andra. Tills man fick någon reaktion på häst skrället.

Om jag hade gett upp och hoppat av varje gång Pilta inte lyssnade så är det ju ingen ide att ens hoppa upp.

Tror ridläraren såg hur arg jag var för hon sa att jag skulle få en annan häst nästa gång, för det såg ju ut som jag hade lite problem med den här..... Jo, jag har lite problem med hästar som inte visar det minsta vilja att lyssna, när de är så stora att det varken går eller man får göra något åt det.

GRRRRRR!

/Nina

Kommentarer
Postat av: D

Motorcykel...

2011-03-23 @ 13:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0