11 månader

God kväll :)

Idag har Peter och jag varit tillsammans i 11 månader, och det är första gången som vi är i samma land på vår specialla dag sen i sommras. Så vi har utnyttjat dagen till max. Först frukost i sängen, sen lång promenad i parken, lunch på resturang Paprika och så lite slappande hemma innan han var tvungen att åka till Sverige.








Härlig sommrig värme :)


Det blev lite bråttom till flygplatsen... *host Peter var tvungen att åka själv ut till planet för att få komma med (alla andra var redan på). Lite skärpning på oss :P men man blir så van att flyga efter ett tag att det blir lite känlsan av att åka buss "ähh jag hinner nog med bussen även om jag tar det lugnt". Och både Peter och jag har åkt några gånger nu fram och tillbaks Sverige-Ungern :P.

När jag åker tillbaks ensam efter att ha lämnat Peter vid bussen känns det så sjukt tungt. Hela min kropp bara ber mig att vända mig om och springa tillbaks. Varför gör det fysiskt ont? Vad är det som gör ont, om man tänker ren anatomi liksom. Inte vet jag :(

Tittar på The big bang theory (som alla tjatar om), äter glass, tänker på att jag ska rida i morgon och börjar räkna ner tills jag är i sverige (om en månad minus en dag) för att hålla humöret uppe.  

Tack för en underbar helg Peter <3

Kram på er <3


Kommentarer
Postat av: Yoggi

Hello

2011-03-15 @ 22:40:28
Postat av: Sara Gunnarsson

Hej Nina!

Låter som att ni har haft riktigt mysiga dagar =) Du och Peter är verkligen jätteduktiga som klarar er så pass länge utan varandra, jag och Marcus har er som stora förebilder :) själv kan jag ringa Marcus på eftermiddagen och säga att jag saknar honom för att vi inte setts på hela dagen. Nästan lite pinsamt med tanke på vad ni klarar av, jag är verkligen imponerad!! Bara att kämpa på!

Måste även tacka för tipset om bakpulver i tekopparna, snyggade till alla koppar i hela köket hos Marcus familj. Vilken skillnad de blev!

Kommer sakna dig i fjällen i år! Ha det så bra, många kramar /Sara

2011-03-16 @ 07:17:50
Postat av: Daniel.

Tror jag ska prata med Marcus och fråga om han verkligen har Nina och Peter som stora förebilder.

Jag undrar om Marcus läser här och kan försvara sig från att Sara för hans talan.



Nina, ordet du letar efter är psykosomatik för fenomenet att det gör ont på grund av känslor.

2011-03-16 @ 14:43:33
Postat av: Nina

Tack Sara vad gullig du är :) Ja vi försöker väll hålla humöret uppe fast det inte är så kul att vara ifrån varandra så länge. Men det blir i alla fall alltid speciellt när vi faktiskt kan ses :)

Haha vad roligt att du prövade bakpulver tipset, visst var det bra! (Där ser ni, ni som inte trodde på det ;) )



Tack Danne för din fantastiskt breda kunskap. Du är som min personliga levande uppslagsbok.



Kram kram på er

2011-03-16 @ 18:49:37
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/
Postat av: Daniel.

Varsågod.

2011-03-16 @ 19:21:49
Postat av: Sara

Danne - visst är de så att Marcus säkert inte skulle vilja erkänna det för dig eftersom du ständigt påtalat att hans manlighetspoäng sjunker. Och visst har jag diskuterat detta med Marcus tidigare. Fyll inte upp Ninas fina blogg med motargument nu!

2011-03-16 @ 19:30:41
Postat av: Daniel.

Sara, har du och Marcus diskuterat Nina och Peters förhållande situation och yttrat orden "stora förebilder"?

Oroa dig inte, inga manlighetspoäng kommer att tas ifrån Marcus. De kvarvarande poängen han hade kvar försvann när ni berättade om hur ofta ni firande egensatta datummilstolpar (årsdag, halvårsdag, kvartalsdag). Missförstå mig inte, Marcus väger upp allt sånt där med sin berättelse om den blodfyllda pjäxan och det faktum att hans första bild till dig var tema "blåtira".

Det jag är nyfiken på är om han verkligen yttrat orden eller om du för hans talan för att få mer mandat för ditt inlägg.



Mvh Daniel.

2011-03-16 @ 23:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0