Nöjd Nina

Hej hopp :)


Idag vid lunch fick jag en mycket bra idé, jag skulle byta om från nattlinnet jag haft på mig i två dygn i sträck, duscha, sätta på mig vanliga kläder och gå ut en tur i parken. Det var härligt att få lite frisk luft!
Sedan pluggade jag anatomi tills det var Maris tur att få en bra idé, "vi går och sätter oss på ett café, och bara pratar, inte pluggar". Utmärkt förslag tyckte jag, så lite senare satt Mari och jag på café och drack varm choklad och åt choklad muffins. Behövde verkligen en paus och bara prata skit en stund.

Sedan köpte vi mat med oss, och gick hem till Mari där Karina och Iselin redan var. Där blev det tacos middag :)
Gjorde egentligen inte så mycket plugg mer än att skriva av lite flashcard som Mari hade.


Påväg hem så satt jag och tänkte på vad som skulle hända om de där linorna som bussen får ström av skulle gå av, om bussen kan bromsa osv. Dum, DUM tanke! Helt plötsligt hör jag en smäll, och eftersom jag sitter baklänges i bussen ser jag också vad som ser ut som ett litet fyrverkeri bakom bussen. Busschaffören går ut och tittar. Sen går han in i bussen och hämtar den långa pinnen som de använder för att fixa bussen kontakt grejer med linorna som hänger i luften. Efter att han stått där bra länge, och folk börjar gå av från bussen, kastar han ilsket pinnen på marken och går därifrån. Jaha.. och nu? Mer människor gick av bussen..

Tillslut prövar busschaffören igen, och då fungerar det äntligen. Vi kan fortsätta köra. Men inte den vanliga vägen utan någon annastans, och sen stannar bussen och ber oss kliva av. Jag försökte fråga om han inte åkte längre, men han bara pekade på en annan buss.

Hoppade på den istället, men klev av efter en hållplats för jag kände inte igen mig. Frågade en tjej om hon visste åt vilket håll min väg låg, men det visste hon inte. Bara börja gå åt ett håll då.. Det var en jätte mörk lång gata, läskigt var det! Men började känna igen namnen efter att jag smsat Peter att det var en man som gick framför mig och att han skulle ringa polisen om jag inte kom in på skype sen.

Hittade till min väg och nu sitter jag här vid skrivbordet igen.

Har fått en uppdatering av mamma att Natalija har blivit modigare och klättrar nu i granen för att ta ner alla julkulor hon kommer åt. Den ska tas ner i morgon hälsar mamma.
Hon busar som en galning och anfaller allt hon ser. Springer på sidan och reser rygg åt alla "monster" och sen dödar hon dem. När hon blir trött börjar hon jama, och får då svar av Jens. Då springer hon och lägger sig i hans knä och sover gott.

Nu måste jag plugga, så jag får sova någon gång.

Natti natti söta ni <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0