Natalija uppdateringar

Hejsan!

Idag har jag suttit och pluggat som vanligt, druckigt massa te (har köpt en ny sort som är sjukt god! Det är jordgubbste, men det blir inte rött, utan vanlig te färg, konstigt..) sen har jag bakat en chokladtårta, eller rättare sagt jag har vispat ihop en påse med vatten :P mums. Och sen har jag faktiskt lagat köttfärsås och fryst in. Duktiga mig :)

Mamma tog åt sig av mitt inlägg om hennes tekniska kunskaper, så för att bevisa motsattsen skickade hon lite fina bilder på Natalija över skype till mig. Imponerande!

Så fin hon har blivit, åh jag vill vara hemma och pussa på henne.


Idag var farfar på besök också, och ingen kan ju låta bli att busa med henne ;)


Ute i snön och leker, men det var så kallt om tassarna ju och konstigt att gå på!





Nu har jag en liten utmaning till er. Jag satt och funderade om det gick att hitta ett ord, som med hjälp av att ta varannan bokstav kunde skapa två nya ord. Utan att byta plats på dem alltså!

Som tex att "glass" - gas och ls, men nu är ju inte ls ett ord :/ så jag klarade det inte. Jag kommer inte på ett enda ord alltså! Såå den som kommer på ett ord först, som jag godkänner, kan väll få något från ungern säger vi :) Inga namn får det bli, det är tråkigt. 

Sov sött <3 

Kommentarer
Postat av: J-dawg

det småländska ordet "tyar" så som i "jag tyar inte mer - jag orkar inte mer". ta + yr.

2011-01-23 @ 20:48:44
Postat av: Nina

Haha, aa Johan, du är bäst hittills, men vet inte om jag kan räkna det som godkännt. Får se om någon annan hittar på ett bättre ord :P

2011-01-23 @ 21:22:33
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/
Postat av: Peter

Jag slår det! kliar är ordet! det har kir i sig (kir [ki:r], aperitif med ursprung i det franska vindistriktet Bourgogne. Kir blandas av torrt vitt vin och svartvinbärslikör - NE.se) och la ((la, musikterm, sedan 1000-talet använd som namn på den högsta tonen i varje hexakord (dvs. a, d, resp. e) - NE.se)!



over and out!

2011-01-23 @ 21:50:00
Postat av: p

fiesta funkar också... iaf enligt saol!

2011-01-23 @ 22:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0