Konservburkar

Hej hopp :)

Sen jag kom till Ungern har jag suttit i min lägenhet och pluggat och ätit godis. Haft en kort rast där jag gått ut en sväng och tagit lite luft och sen in direkt och fortsatt att plugga. Jag är rädd att om jag fortsätter såhär kommer jag bli folkskygg. Helt instängd i min egna lilla värld lever jag på konservburks mat. Ja det är sant, så långt har det gått.

Och eftersom jag inte har något annat att rapportera kan jag tala om för er att det är en konst att få upp en konservburk. Först måste man ha ett verktyg, i normala hem, hos mamma och pappa finns det en praktisk vev grej som man bara fäster på locket och sen vevar tills hela är uppe. Enkelt va? Men en sådan har inte jag, därför var jag tvungen att använda min present som jag fick förut som har massa små knivar och diverse användbara grejer på sig. Ni vet säkert vad det är för något.

Först står jag där och försöker få upp de olika små sakerna för att se vilken lämpligast kan öppna min konservburk. Det var inte det lättaste, bröt två naglar på kuppen och lyckades inte få fram rätt grej för än typ 5e försöket. Äntligen uppe! Sen så ska man ju veta hur man får den att hacka ner i locket också, lyckades tillslut med det. Men det var jobbigt och den ville inte göra som jag ville.

Tror jag ska införskaffa en sådan enkel vev grej, och en osthyvel så jag kan äta min brunost som jag tagit hit. Jobbigt att jag måste gå till en affär bara, där finns det ju människor..

Kram på er <3


Kommentarer
Postat av: Peter

Gillar inlägget! Dagens i-landsproblem i Ungern! :P massa lycka till med pluggandet!



Kram och puss på dig! <3

2011-01-05 @ 12:33:04
Postat av: JayJay Abrams

+1, dagens skratt.

2011-01-05 @ 17:39:35
Postat av: Elin

Kul at du fick användning för din "Flytta till Ungern present" :) hoppas du har det bra där nere!! :) kramar

2011-01-12 @ 12:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0