JAG STOD ANATOMIN!

OMG jag sitter här och gråter av lycka, fick tillbaks anatomin, och jag klarade det, jag stod! Jaaaaa! Åh jag vill öppna fönstret och skrika allt vad jag har :D

Karina har suttit och retat mig och ba "resultaten har kommit upp" och varje gång jag tittar så har det inte varit något. Sen kommer Mari och ba "resultaten har kommit upp", jag ba "kul....", Karina har fått henne att börja lura mig nu också. Men hon svarade "ja, hur gick det?"

Mitt hjärta började slå som bara den, började skaka och fick upp anatomi sidan.. inget där... Karina ba ""hur gick det?". Svarade att det inte var något ju, och hon sa att det visst var det, så kollade igen och igen, men kunde inte få upp något resultat, min dator ville inte visa det helt enkelt. Sen tillslut får jag fram det, och jag stod, jag stod, jag stod!! :D AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!

Skit i jäkla biofysik och zoologi, jag stod anatomin, är ju här för att bli veterinär för sjutton!
LYCKA!

MASSA PUSSAR <3

Kommentarer
Postat av: Daniel.

Börjar se ett farligt mönster här. Jag säger att du klarade den, du säger nej. Märkligt hur jag alltid har rätt och du alltid har fel.



Grattis.

2011-01-19 @ 19:03:21
Postat av: Nina

Jag bjuder på den, för jag fick en 4a, jag fick en 4a, jag fick en 4a :D :D :D

2011-01-19 @ 19:13:07
Postat av: Daniel.

Grattis Nina, Första anatomin avklarad.

Nästa steg är muntligt prov utfört av mig när du är i Sverige nästa gång. Det kommer ta ca 2-4 timmar beroende på hur mycket jag orkar med. Vi börjar generellt och avslutar med funktionell anatomi.



Här är ett exempel på en fråga som kan dyka upp på provet.

Beskriv för mig ordningen i vilken musklerna i kroppen aktiveras vid ett normalt gångsteg samt vilka muskler som befinner sig i ett excentriskt, koncentriskt såväl som isometrisk kontraktionsstadium. (3p).

2011-01-19 @ 21:22:31
Postat av: Tonie

STORT grattis Nina!

Hoppas det blir liiite lugnare tempo på studierna så att du inte stressar ihjäl dig innan du hinner bli veterinär! Jag skriver ett mail till dig ikväll tror jag, om jag hinner. Det är mycket just nu, men det var ett tag sen vi hördes av så jag får väl prioritera lite! Dvs, du får ett mail ikväll ;)

Kram<3

2011-01-20 @ 12:49:11
URL: http://ejiqa.blogg.se/
Postat av: Tonie

Hmm.. Jag glömde tydligen plocka bort Erikas bloggadress.. Nåja, struntsamma! Jag har inte bytt blogg, men inte heller skrivit i min på.. ett bra tag, den är nämligen efterbliven.

Kram igen<3

2011-01-20 @ 12:51:22
Postat av: Anna U

Grattis!!! vilken lättnad, det var du värd!

Kramar

2011-01-20 @ 23:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0