Dag 9 - min tro

Haha, vad ska jag skriva under här?

Jag är döpt och konfirmerad och det är väll ungefär det närmaste jag kommer gud skulle jag tro. För jag tror inte på själva grejen. Jag menar, om det fanns en gud, så skulle väll världen vara så mycket bättre än vad den är nu. Eller? Vi kanske bara råkat fått en lat gud, stackarn kanske tog sig vatten över huvudet innan han insåg hur mycket vi människor kan ställa till med.

Ibland måste jag erkänna att om det är något riktigt viktigt jag ska göra så sneglar jag lite uppåt och tänker i huvudet "du skulle inte kunna tänka dig att hjälpa mig lite på traven här va?". Och om det går bra med det jag ska göra så måste jag ju säga "tack det var på tiden". Meeen, jag tror inte på det egentligen.

Som veterinär medicin student måste jag väll säga att jag tror på vetenskapen ;) och jag tror på kärleken :)


Och jag ska bara tillägga att om det finns en gud, och en plats i himlen osv. Då tror jag att alla som försöker vara bra människor kommer till himlen. Vare sig de går i kyrkan och ber eller inte. För alla som har ett gott hjärta förtjänar väll det. Så tycker jag :)

//Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0