Dag 5 - det här saknar jag

Hejsan :)


Okej nu är jag på dag 5 (om det är någon som inte hängt med från början så går jag alltså efter en lista med ämnen, ett för varje dag. Listan finns lite längre ner i bloggen)

Vad jag saknar! Helt ärligt? Det jag saknar just nu är ett liv. Jag tror jag tappat bort det någonstans i tenta perioden. Jag saknar att kunna tänka på annat än nästa prov, jag saknar att få vara social, att inte behöva säga att 90% av min vakna tid tillbringar jag framför skrivbordet, ha en anledning att byta om från pjamas osv osv.

När man gick på högstadiet var det vanligt att man hörde kommentaren "aah men skaffa dig ett liv va", och jag tyckte det var ytterst märkligt. Jag menar de enda människorna som var rättfärdiga att få höra detta är ju de som är döda. Och det är inte någe vidare snällt med tanke på att människorna i fråga inte kan göra något åt situationen. Men nu förstår jag bättre, för jag lever, men jag har inget liv. Så enkelt är det med det!

Men den 1 februari ska jag jag sätta mig på planet säga "clear" och starta mitt mitt liv igen med sådana där fyrkantiga saker som man har på tv och väcker människor med, när maskinerna låter piiiiiiiiiiiiiiiiii.......


Kram på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0