Dag 3 - mina föräldrar

Hej.


Ja men som ni alla vet så har jag växt upp utan föräldrar i villa Villekulla, med Herr Nilson och Lilla-gubben. Eller? Kanske förväxlar mig med någon annan nu?

Okej mina föräldrar alltså. Jag börjar med mamma ;) min mamma är världens bästa, och häftigaste! :P Hon är det bästa stödet man kan ha, och hon ställer alltid upp och fixar allt. Det är hennes fel att jag blivit förälskad i alla fyrbenta pälsklädda saker, men även sådana med 6 och 8 ben.

Min mamma är en riktig djurvän, och hon tycker det är jätte spännande med insekter som andra mammor skulle skrika och springa iväg ifrån. Precis som jag rider hon islandshäst.

Mamma gör allt för att jag ska må bra, och hon blir alltid jätte bekymrad om jag är stressad eller mår dåligt. Gråter jag så gråter hon och firar jag så firar hon. Vi tycker oftast lika om saker, och det är antagligen från henne jag fått mina värderingar och åsikter. Främst när det gäller djur och natur. 

En cool sak med mamma är att hon jagar, hon är lite "mannen i huset" (säg inte till pappa att jag sa det där). 

Teknik och mamma går inte alls ihop, det är något läskigt område som hon helst inte vill gå in på, om det inte är absolut nödvändigt. Innan jag åkte skrev jag en fin manual hur hon ska använda min dator. Första punkten var hur hon skulle hitta på-knappen. När jag förklarade att "enter" knappen kunde användas som att säga "okej" blev mamma grinig "varför kan det inte bara stå okej på den då?"

Jag älskar min mamma <3



Troligtvis är det från min pappa jag fått de mer teoretiska kunskaperna, med fysik, kemi och matte. Han har nämligen alltid hjälpt mig med skolan. Vi kommer inte alltid överens, jag tror det är för att vi är ganska olika. Pappa är mer den typen som är tyst och lugn och tycker att allt kan gå i sitt eget tempo (det är inte konstigt att han kallas Skalman). Jag blir lätt frusterad över sådant, och därför slutar ibland läxläsningarna med att vi går åt var sitt håll. Jag ilsket stampande, och pappa tyst och oberörd. Men jag är väldigt tacksam att jag har hans hjälp i de svårare skol ämnerna.

Pappa tycker om bilar, han tycker om BMW, Merceds och sportiga bilar i allmänhet. Pappas dröm är att få bygga ett litet hus åt sina bilar, så att de inte behöver frysa på vintern eller få regn på sig. Pappas andra dröm är att flytta till ett land som har mer anpassat klimat för honom, med det menar han till exempel Spanien. 

Kollektivtrafik och dåligt väder går inte bra ihop med pappa. Det är saker som han gärna skulle slippa, medan mamma hänvisar till att "det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder".  



Älskar dig också pappa!

Kram <3

Kommentarer
Postat av: Du vet vem.

Skalman, det ska vi använda.

2011-01-21 @ 09:45:40
Postat av: Anna G

naaaw ninis!! hoppas vi kan ses något nu när du kommer hem ett slag! saknar dig ju! puss & kram! <3 <33

2011-01-22 @ 00:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0