Dag 1 - presentera mig själv

Hejsan :)

Japp då får jag väll börja med första dagen då. Vem är jag?

För att sammanfatta det kort skulle man kunna säga blond, norsk, plugghäst och hästnörd :P där fick jag nog med det väsentligaste om mig.

Men jag är i alla fall 19 år, men envisas fortfarande med att säga 18. Jag är uppväxt på "landet" (det tillhör faktiskt stockholm, Lisa) med massa djur, vilket antagligen har gjort att jag nu valt att gå en utbildning i veterinär medicin. Så nu studerar jag i Budapest för att förhoppningsvis kunna bli veterinär. :D 

De som känner mig bäst skulle nog beskriva mig som överenergisk, och det kan jag hålla med om till viss del. Jag är otroligt envis, och jag vill ha saker på mitt sätt. Min lärare sa när jag slutade 9an att jag var perfektionist :P men hon sa också att jag skulle kunna flytta berg. Har inte hänt hittills men det är väll bara att ha tålamod tänker jag.

Jag tror jag är en skapligt snäll människa, alltid mot djur i alla fall ;) Vill alltid se till att människor och djur runt omkring mig mår bra.

Mina smeknamn är Ninus (kaninus) och kaninen. Ninus kommer från när jag var liten och blev kallad det av min bästa kompis mamma. Sen också av Linneus :) Kaninen vet jag inte vem som var först med att kalla mig, antingen var det min coach Emil som började eller så var det Johan (i min gamla klass).

Jag älskar att att vara med min pojkvän, Peter <3, rida världens finaste islandshäst Pilta, åka snowboard och wakeboard och prata (vilket de i min omgivning får stå ut med), Harry Potter (såklart!) och gosa med djur. Har en liten kattbäbis (som ingen kan ha missat som läst min blogg på senaste) som jag saknar att ha och pussa på här i Ungern.    



Jag vet inte vad jag kan säga mer om mig själv, har någon något att inflika så varsågoda :P

Kram <3

Kommentarer
Postat av: Peter

Du är bäst, vackrast, snyggast, sötast och finast också! du råka glömma det där nånstans! <3<3

2011-01-17 @ 20:00:43
Postat av: Elli

du är en fantastisk vän, det glömde du också skriva :)

2011-01-17 @ 22:08:12
Postat av: Daniel

+ Du är född i Sverige

+ Talar Svenska som modersmål

+ Du har ursprung som 50% norsk från din fars sida

+ Din far är född i Sverige

= Du är alltså Svensk med norskt påbrå, ok?



2011-01-18 @ 06:46:29
Postat av: Nina

Aww vad gulliga ni är <3



Danne: neej, norskorna här har adopterat mig, jag är numera norsk förstår du väll.

2011-01-18 @ 09:59:25
Postat av: Anna U

Jaaa håller med Elli!!!

Du glömde Niña!;)

Kramar<3

2011-01-18 @ 23:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0