Wildlife

Heeej!

Hemma från min första lektion i det nya ämnet Wildlife ecology and management. Visste inte vad jag skulle förvänta mig från den lektionen, så höll tummarna att det var något som skulle intressera mig. Och det var det :) det handlar om hur människan påverkar miljön, så som klimatförändringar osv. Mycket intressant! 

Vi ska skiva en uppsats om ett valfritt ämne som har med ecologi att göra. Läraren var inte så sträng när det gällde inlämnings datum "ni kan lämna in det när jag har skrivit att ni ska det, eller nästa år, eller om två år, det är inte så noga faktiskt" Jahapp? Låter ju seriös :P 

I morse hade jag nog den bästa kemi labben någonsin, Tamas var inte där! Vi hade den snälla gulliga läraren som förklarar bra och inte skriker. Man uppskattar verkligen att man inte riskerar att bli kallad för dum i huvudet om man råkar göra fel. Dock kom Tamas på slutet, men han verkade haft en bra morgon så han godkände min labb bok utan att klaga på något.

Sen följde jag med Mari hem, pluggade physio, drack grönt te och åt sushi :)

Nu ska jag plugga! Midterm på måndag och det ser inte positivt ut :/

Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0