Physiology pr

Hejsan :)

Idag hade jag två roliga praktiska lektioner, först anatomi där vi fick dissekera artärer och vener ifrån hjärtat och sen fysiologi där vi fick hålla på med blod. Vi mätte olika coagulerings tider, hematocrit värden och räknade vita blod celler. Två i klassen fick ta blodprov på en höna och en kanin. Stackars djur :( men de byter i alla fall väldigt ofta så de får inte vara med på varenda lektion liksom.

Det var riktigt intressant att hålla på och göra mätningar med blod. Jag jobbade med en norsk tjej (som alltid retar mig för att jag är svensk), men vi hade riktigt bra sammarbete ;) Ingen av oss ville först räkna vita blod celler i mikroskåpet, så vi gjorde sten sax påse. Självklart förlorade jag, så jag fick räkna. Men det var superkul! "EN TILL UNDER DEN SPALTEN" ropade jag så fort jag hittade något, vilket inte var det lättaste :P

Stolt över dagens insats, plus att jag skrev 10/10 på förhöret innan också. Och läraren gick till och med så långt att hon sa "very good" till mig :D


Nu har jag suttit och pluggat anatomi, och det går mindre bra. Jag vill bara ha en tydlig lista på alla namnen, så kan jag lära mig dem utantill. Nu får jag sitta själv och försöka hitta hur allting delar sig och vad de heter. Krångligt!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: naiv anonymitet

Var tog mitt namn vägen?

2011-02-23 @ 06:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0