Pelle svanslös

Hejsan!

Nu har jag varit i Uppsala med Peter. Det var en gullig liten stad tycker jag. Första dagen så gjorde vi inte så mycket, handlade, spelade spel och jag hjälpte Peter med att bära sopor (det var hans tur i studentkorridoren.

Idag fick jag vara med på en av hans lektioner och uppleva hur det är att vara student i Sverige. Det var hur många ungdomar som helst och föreläsaren pratade tydligt och bra, det var väll största skillnaden. Ämnet intresserade mig dock inte, räkning och sådant är inte för mig!

Där efter fick jag besöka den kända domkyrkan som man känner igen från Pelle svanslös. Med två torn! Hoppades att jag skulle se någon svartvit katt utan svans smita runt på de små gatorna, men tyvärr :/ 





Innan vi tog tåget till Stockholm åt vi lite mat på en resturang, Peter åt sushi och jag åt tacos tallrik.



Sen en lång resa hem med tåg, tunnelbana och buss.


Kraaam <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0