Jensen gymnasium!

Hejsan!

Igår träffade jag Malin och Lisa, vi begav oss till vårt kära gamla gymnasium. Åhh vad det var härligt att vara där igen! Jag har saknat det! Det kändes nästan som att vi var påväg till en lektion när vi gick in i skolan. Precis som vanligt :)

Utanför skolan stod vi och väntade lite, eftersom vi inte hade koden in. Då kommer rektor Kroon "glömt koden?" säger han och skrattar. Han släpper in oss i skolan och säger att vi inte behöver fixa namskylltar osv som man egentligen behöver som gäst. När vi går åt olika håll ropar han koden till oss, tackar! :P

Först gick vi till coach Emils klassrum, och när han såg oss springer han ut från sin lektion och ger oss en kram allihopa. Söta Emil :D Vi satt där och pratade en stund om vad vi gör nu för tiden och hur allt går. Sen var han tvungen att gå in och avsluta sin lektion, då passade vi på att gå till personalrummet. Där mötte vi Anders, fysikläraren som också var glad att se oss. "Vill ni ha en fika" sa han glatt och hämtade kaffe och muggar. Så vi satte oss i ett klassrum och fikade med Emil och Anders :P

Sen tjatade vi till oss att få gå in i det förbjudna området, personalrummet. Ingen elev får sätta sin fot där :O men nu fick vi det :P Där fick vi hälsa på fler lärare.

Emil hade en lektion men bad oss vänta på honom, så vi gick runt och snokade lite på alla andra våningar och hälsade på lärare som vi haft. Vi fick en kram av alla, och alla ville veta vad vi gjorde nu och hur allt var.

Sen bjöd världens bästa Emil på lunch, pannkakor. Bästa coachen någonsin!





Jag säger bara en sak: så ska ett gymnasium vara!


Efter det gick vi hem till Lisa och pratade strunt ett tag ;) tills jag skulle möta upp Tonie. Vi fikade i globen och det var super trevligt som vanligt :D


Hemvägen var inte lika mysig med tanke på att det var snökaos. Finns det något som passar sämre ihop än vinter och sl? Jag kan inte komma på något! Grr "alla bussar stannar i Hemmesta". Jaha, och jag då, som ska 20 minuter längre!? Som tur var kunde pappa möta upp och jag fick skjuts av honom hem.

Kram <3


Kommentarer
Postat av: Malin

Kan inte vi få gå i sommarskola eller något på Jensen? ^^

2011-02-11 @ 14:08:38
Postat av: Nina

Jaa :D bra ide!

2011-02-12 @ 23:41:27
URL: http://ninasanatomy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0